2012. november 15., csütörtök

Gasztroajándék 2012. 2. rész

Nos, sok mindent kipróbáltam, de ez aztán megdolgoztatott! De én mondom minden fáradtságot megér. Már ott kezdődik, hogy kint a természetben a kis családommal szedtünk egy csomó csipkebogyót! Nos, igen nagyon szeretnék teát és mindenféle fincsit készíteni belőle! Oké, oké, a lekvárra nem vállalkoztam, pedig a nagyim azt mondta -szerintem is így van- , hogy az egyik legfinomabb lekvár a bicske -ahogy Ő mondja- vagyis a csipkebogyó lekvár.
Amit elkészítettem, az nem más, mint a csipkebogyó szörp, de én csak esszenciának hívom, mert minden szuper dolog bent van, aminek bent kell lennie. A csipkebigyó sava-borsa! Nem mellékesen nagyon jó kar és mellizom edzés!
Az eredeti ötletet a Good Food magazinban olvastam.


Csipkebogyó esszencia



Hozzávalók:
1 kg érett csipkebogyó megmosva és durvára felaprítva (no én már itt rontottam, mivel fogtam és leszedtem a szép piros bogyókat és nem a kissé megbarnultakat. Ugyanis azok az érettek!! :-))))), 360 g kristálycukor


1. Tegyük a csipkebogyót egy lábasba, öntsük fel 2 liter forró vízzel. Forraljuk fel, majd zárjuk el alatt a lángot és pihentessük negyed óráig.
2. Szűrjük át a főzetünket kettős gézen (én Kis Mazsola pelusát használtam), amennyire tudjuk nyomjuk ki a gyümölcshúst. Ez igazán nehézkes, mert forró.  Tegyük félre a kinyert folyadékot.
3. A megmaradt gyümölcshúst tegyük vissza a lábasba, öntsük fel 1,5 liter vízzel, forraljuk fel. Pihentessük 10 percig és nyomjuk ki a lehetséges mennyiségű folyadékot belőle gézen keresztül.
Ó, istenem, ez a csipkebogyó milyen szöszös és sok-sok magja van!!! Még a hátam közepén is volt belőle! Ja és a mosogató is dugig volt vele! :-)))))
4. Az első és a második préselés után nyert folyadékot tegyük vissza a lábosba, tegyük bele a cukrot és főzzük! Most már lehet pihenni!!!!   Ez volt a legjobb része! ;-))))
5. Majd ha kb 1 liternyi lett az esszencia, akkor tegyük üvegekbe és tegyük száraz dunsztba. (egy konyharuhákkal, plédekkel kibélelt dobozka, alaposan betakargatva, hogy az esszencia szép lassan hűljön ki, ezzel helyettesítjük a tartósítószert.)



U.i.: Minden nehézséget megér, mert Kis Mazsola imádja, mellesleg tartósítószer MENTES!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése