2012. szeptember 11., kedd

Kilófaló finomság!!!

Végre elkészíthettem egy újabb kilófaló finomságot! Bevallom hősiesen, hogy az édesanyám lekváros bukta  (egyben túrós bugyor, kelt túrós pite )receptjét fordítottam kilófaló módra egy az egyben! Hmmmm, nagyon finom lett! Ahogy az anyukám mondja MÁS! Igen, más íze van, mint a fehér lisztből készült társának. De ebből bátran megehetek 1-2 darabot, anélkül, hogy lelkiismeret furdalásom lenne.


Az én kilófaló túrós batyum


Hozzávalók:
50 dkg kilófaló kelt tészta lisztkeverék, 8 dkg Delma light  puha margarin, 35 g eritritol (vagy bármely más édesítőszer), 2 tojássárgája, 1 zacskó porélesztő, 3 dl langyos tej, 1 csipet só, 1 teáskanál reszelt citromhéj
25 dkg sovány túró, 2 tojásfehérje, 1 egész tojás, 1 evőkanál eritritol (vagy bármely más édesítőszer), 15 csepp Ezerédes ( vagy bármely más folyékony édesítőszer ), 1 teáskanál reszelt citromhéj, 4 szem aszalt szilva apróra vágva (kb 50 g)


1. A lisztből, a tojássárgájából, a porélesztőből, a langyos tejből, sóból, és a citromhéjból kelt tésztát dagasztunk. Majd mikor már majdnem kész a lágy és selymes tésztánk hozzádagasztjuk a puha margarint. (ez picit nehéz feladat, de megéri;-))))
2. Meleg helyre tesszük és a duplájára kelesztjük.
3. Közben a tojásfehérjét egy csipet sóval habbá verjük. A túrót az édesítővel, az egész tojással és a citromhéjjal alaposan kikeverjük, majd óvatosan adjuk hozzá a tojáshabot és az aszalt szilva kockákat.
4. A megkelt tésztát 1 cm vastagra nyújtjuk és kb 10x10 négyzetekre vágjuk. A közepébe tesszük a túrós tölteléket.

5. A tészta négy csücskét összecsippentjük, így készül a bugyor (olyan akár egy pénzes batyu ;-)))))
6. Sütőpapírral bélelt tepsiben rakjuk, majd 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.


Kiszámoltam a kalória tartalmát, persze ez csak tájékoztató jellegű, mivel nem vagyok dietetikus. De a közkézen forgó kalória és tápanyag táblázat alapján készítettem el. Én 24 darab kis batyut készítettem! (minél több darab legyen belőle;-)))))
Az egész kalória értéke: 2677 kcal
1 darab kalória értéke:     111 kcal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése