2012. szeptember 17., hétfő

Holdfényben aszalt paradicsom

Az alap ötlet Nigella Lawson-é. Nos én egy kicsit átalakítottam!
Tavaly már készítettem napon szárított paradicsomot. Az idén valahogy lemaradtam róla. (pedig meleg az volt, de sajnos a saját paradicsomunk nem érett be addig:-(((((() Az aszalógép pedig bemondta az unalmast! Így maradt a sütő. Ekkor találtam meg Nigella receptjét. Micsoda isteni ötlet!!! Holdfény........
Mivel kenyeret elég sűrűn sütök, a sütőt így pluszban nem kell fűteni!


Holdfényben  (3X) aszalt paradicsom 


Hozzávalók:
Koktél paradicsom, vagy apró szemű paradicsom félbevágva 
2 teáskanál tengeri só
1 evőkanál cukor
2-3 evőkanál olivaolaj
5-10 levél bazsalikom
3-4 szál kakukkfű


A paradicsomokat szépen felsorakoztatjuk a tepsiben, akár a kis hajókat. megszórjuk a sóval, cukorral és a fűszernövényekkel. 

A 250 fokra felmelegített sütőbe (előtte éppen kenyere sütöttem) toljuk és most jön a csoda a sütőt kikapcsoljuk!!! Egy egész éjszakára (vagy egy napra) bent hagyjuk a sütőben a paradicsomokat.
Nos Nigella itt hagyta abba! Én gondoltam legyen még több Csoda! Másnap este megint sütöttem valamit (egy kis Kilófalót......:-))) Újra betettem a kissé megaszalódott paradicsomokat még egy kis forró fürdő....
Még egy éjszaka...
Aztán másnap úgy döntöttem, mivel meleg volt a sütő, újra betettem őket.
Tehát három éjszaka, 3 "holdtölte"......

Végül szépen üvegbe kanalaztam, tettem mellé némi friss bazsalikom levelet és felöntöttem olajjal.
Hmmm, de jó lesz egy kis spagettin, vagy csirkemellbe töltve......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése