2012. szeptember 20., csütörtök

Savanyú projekt

Illetve nem a projekt savanyú, hanem savanyúság eltevő projektben vagyok. A nyáron előtör belőlem az ősi ösztön! Mindent szeretnék eltenni télire! Üvegbe rakni a nyár ízeit, hogy majd télen ha hordja a szél a havat, egy finom befőttet vagy savanyút kanalazva kifelé kukucskáljak az ablakon és felidézzem a nyári ízeket!
Most éppen a savanyú van a porondon. Imádom minden ételhez fogyasztani  ezt az édes, sós, ecetes csemegét! Legyen az uborka, paprika, hagyma, karfiol, sárgarépa. Sőt tovább merészkedem! ERŐS PAPRIKA. Az egész terhességem alatt, sőt még az elmúlt két és fél év alatt sem ettem erős paprikát. De mostanra már nem bírtam magammal. Annyira kívántam a csípőset, hogy azt el sem tudom mondani! Így készítettem savanyúságot, de gondoltam a hosszú téli hónapokra is. De ami számomra a legfontosabb, hogy NEM KELL BELE TARTÓSÍTÓSZER!!!!!!!!!!!!  Semmi szükség rá, hiszen a forró felöntőlé, a vákum és a száraz dunszt megteszi a hatását! Nem csoda és nem ámítás!

Savanyú télire

Hozzávalók:
kb 3 liter víz, 2,5 dl 10%-os ecet, 7 dkg só, 20 dkg cukor (ízlés szerint, én helyettesítettem eritritollal, csak amúgy kilófalósan:-))))))
mindenféle zöldség: pritamin paprika, sárgarépa, apró hagyma, erős paprika, uborka, cukkini, karfiol

egész bors, egész koriander, babér levél ízlés szerint



















1. Az üvegeket alaposan kimossuk, kifertőtlenítjük. Ha van mosogatógép, akkor egy 60 fokos programon elmosogatjuk az üvegeket és a tetőket. Az üvegek aljába tesszük az egész borsot, koriandert, babérlevelet.

2. A zöldségeket megpucoljuk és alaposan megmossuk. Majd felaprítjuk tetszés szerint. 
3.A savanyúságlevéhez a vizet a cukorral, sóval ecettel felforraljuk.
4. A zöldségeket a forró vízfürdőbe dobjuk és egy-két percig főzzük. Majd szépen sorban az üvegbe töltjük.  Felöntjük a főzőlével, rácsavarjuk a tetőt, fejre állítjuk és száraz dunsztba tesszük azon forrón. (ez nálam nem volt más, mint egy műanyag kosár, kibélelve konyharuhával, majd körbebugyolálva pléddel és dísz párnával, hogy az üvegek minél lassabban hűljenek ki.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése