2011. november 26., szombat

Adventi naptár 1. rész

Elkészült Kis Mazsola adventi naptárja! valami igazán szépet szerettem volna készíteni neki. Sokat gondolkodtam, végül e mellett döntöttem.
Karácsonyi Manó Kis Mazsolának sok sok zsebbel, amibe kerül majd minden napra valami izgalmas, valami finomság.


Az alapötletet egy régi Praktika magazinba találtam. Innen vetem ki a szabásmintát, az alapanyaga pedig egy régi piros blézer, egy lepedő, egy darabka kockás anyag zsebeknek.


A szabásminta alapján kiszabtam 2 darab fejecskét, 4 darab fülecskét, 2 darab manósipkát, 4 darab manókesztyű, 4  darab manócsizma,  2 darab manókabátot, 4 darab manókezecske, 4 darab manólábacskát, 2 darab manótestecske. 24 darab zsebecske
A manófej varrása:
Összevarrtam szint színével összefordított manófülecskét az íves oldalukon, majd kifordítottam, kitömtem vattával, ugyanígy készítettem a másik fület is. Majd a fejecske egyik szín oldalára gombostűztem a bejelölt helyre a fülecskéket, ráfektettem szín oldalával lefelé a másik fejecskét és összevarrtam, a nyaknyílást kihagytam. Kitömtem vattával, rajzoltam rá szemecskét, szájacskát. A sipkákhoz összevarrtam az anyagokat színt a színével fordítva, kifordítottam és kitömtem, majd a fejecskére öltöttem.

A karocskák és lábacskák varrása:
Egy manókesztyűt és egy manókarocskát színével összefordítva összevarrtam az egyik végénél. Így jártam el a másik kezecskével is. Majd összevarrtam azokat és kitömtem.


A manókesztyűt és a manólábacskát színével összevarrtam az egyik végénél. Így jártam el a másik lábacskával  is. Majd összevarrtam azokat és kitömtem.
Manótestecske összeállítása:
A kezecskéket és a lábacskákat egyenként rárögzítettem a testecske egyik szín oldalára. No ez kicsit nehézkes volt, mert egy idő után akkora volt a kezek és lábak mennyisége, hogy alig akartak elférni. Majd ráfordítottam a másik manótestecskét színével, alaposan meggombostűztem és összevarrtam, hagytam egy kifordító nyílást, amit kitömés után összevarrtam. Rávarrtam a fejecskét a testre.
Manókabát elkészítése:
A kiszabott manóruhára felvarrtam a zsebecskéket, majd összevarrtam a ruhát színt a színével összefordítva.
Végül felöltöztettem a manócskát, angyal hajat ragasztottam a fejecskére. Varrtam két masnit a sapira és egy szalagot, amivel fel lehet akasztani.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése