2011. november 14., hétfő

Csiga láz 3. rész

 


Már az első csigabigánál tudtam, hogy édes változatot is kell csinálnom. De nem akartam csak kakaós csigát, vagy fahéjasat. Mondanom sem kell, hogy élek-halok azokért is!
Valami mást, valami izgalmasat szerettem volna. Hamar megtaláltam a megfelelőt. Birsalma és csokoládé. Hmmmm... No, nem együtt, (lehet, hogy úgy is jó lenne?  Majd legközelebb!) de ennyivel sem értem be, még kell valami. Birsalmához aszalt szilva, a csokihoz pedig kókusz reszelék. Édes négyes mondhatom. Kis Mazsolának annyira ízlett a birsalmás, hogy vacsora után még bepusszantott egyet belőle.
Íme a recept egy kis csalafintasággal:
Hozzávalók:
Kelt tésztához:
50 dkg liszt, 8 dkg vaj, 7 dkg cukor, 2 tojássárgája, 1 zacskó porélesztő, 2,5-3 dl langyos tej, csipet só, 3-3 csepp mandula és narancs aroma (én a Lidl vettem, egyszerűen szuper)
Töltelék:
4-5 evőkanál birslekvár, 4-5 szem aszalt szilva, 5 dkg tejcsoki reszelve, 2-3 evőkanál kókusz reszelék, 5 dkg margarin
2 dl tej, 2 púpos evőkanál kristálycukor

1. Lágy kelt tésztát készítünk a lisztből, vajból, cukorból, élesztőből, tejből, sóból, aromákból. Majd a duplájára kelesztjük.
2. kb fél cm vastagra nyújtjuk a tésztát, a felére rákenjük a lekvárt és megszórjuk az apró darabokra vágott szilvával.

3. A tészta másik felére ráreszeljük a csokit, megszórjuk a kókusszal. Az 5 dkg margarint apró darabokra vágjuk és a töltelékre szórjuk.


4. A tésztát óvatosan feltekerjük és kb 3 cm vastag csigákat vágunk, és szépen sorjában egy megfelelő méretű, sütésre alkalmas edénybe tesszük.

5. Hagyjuk még kelni, majd 170 fokra előmelegített sütőben kb 35 percig sütjük.
6. A tetejét 2 dl tejben elkevert cukorral megkenjük ha megsült, ettől lesznek igazán fincsik és ellenállhatatlanok. Az édes, fehér bunda hmm, ide még egyet, kettőt!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése