2011. november 23., szerda

Bomba bomba .....káposztabomba

Ez nem egy közönséges bomba!!! A múltkor a zöldségesnél nem tudtam ellenállni a egy fej kelkáposztának. Annyira szép zöld volt, hogy teljesen elrabolta a szívemet. Én szeretem a kelkáposzta főzeléket, de Kis Mazsola és apa, nem annyira. Így muszáj volt valamit kitalálnom. No lássuk, mi van itthon a kelkáposzta mellé. Mondjuk darált hús...
Aztán jött az ötlet, hogy rakott kel, de kicsit másképp! A husi bent van a káposztában. Kis Mazsola egyszerűen falta, még másnap is a maradék 1 cikket megette.

Hozzávalók:
1 közepes fej kelkáposzta, fél kg darált sertés hús, 1 tojás, só, bors ízlés szerint, 2 gerezd fokhagyma tisztítva, apró darabokra vágva, tejföl, 2-3 evőkanál olaj, 5 dkg rezslet füstölt sajt

1. A darált húst az olajon megpirítjuk, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Hozzáadjuk a fokhagymát, végül a tojást, de azzal már nem sütjük tovább. Így kissé összetartja a tölteléket.
2.  A kelkáposztának a torzsáját óvatosan kivágjuk, mint egy kis kalapot, de nem dobjuk el, mert ez lesz a dugó a töltelék tetején. Majd óvatosan egy karalábévájóval elkezdjük kivájni a kelkáposzta belsejét. A kivágott levél darabokat a húshoz adjuk. A vájást addig folytatjuk, míg kb egy cm vastag marad a bomba oldala.
3. Ha kész, akkor beletöltjük a húsos, kelkáposztás tölteléket. Rátesszük a torzsa kalapot, és egy akkora fazékba tesszük, amibe kényelmesen belefér és feltudjuk önteni annyi vízzel, hogy majdnem ellepje. A főzővizet alaposan be kell ízesíteni. Én házi vegetát tettem bele és még sót egy teáskanállal. Majd puhára fűzzük, de vigyázni kell, mert ha nagyon elfő, akkor nem lesz finom. Én kb 40 percig főztem.
4. Ha kész, akkor egy tepsibe tesszük, a bomba tetejét megszórjuk reszelt füstölt sajttal és meggrillezzük. Tejföllel kínáljuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése