2011. november 15., kedd

Libasült .... Márton nap után!!!

Szerintem sokan azt hiszik, hogy libát sütni nagyon bonyolult dolog. Pedig nem az. Igaz én most nem egészben sütöttem, összevissza, 2 combocska  1 mell rész  és egy far rész (ha jól mondom..) volt. De ennél könnyebben elkészíthető vacsorát már régen nem láttam. Nem kell mellette állni, kavargatni, kóstolgatni. Minden történik magától. Az én sültem kissé más volt, mint a nagyié. Fűszeresebb, pikánsabb, izgalmasabb!!!
Hozzávalók:
liba (darabok),só, tárkony, csillagánizs, 4-5 szem aszalt szilva, 1 gerezd fokhagyma aprítva

1. A libát beletesszük egy megfelelő méretű edénybe. Célszerű olyanba készíteni, amit utána be lehet tenni a sütőbe is, mert utálok mosogatni feleslegesen! Öntünk rá kb 3 dl vizet. Fűszerezzük izlés szerint. Az anyukám azt tanította nekem, hogy az a jó, ha a lé amibe fő a liba jó fűszeres, sós, mert a drága szárnyasunk annyit szív be magába, amennyitől éppen elég sós lesz. Én a fent említett 2 combhoz, 1 mellhez és far részhez tettem 2 teáskanál sót, 1 teáskanál tárkonyt, és 1 csillagánizst. Már kész is vagyunk! Most a tűzhely dolgozik. Puhára pároljuk!
2. Ha megpuhult (ez kb 1 óra) akkor irány a sütő, hogy szép bronz barnára piruljon. Ha van grill fokozat, akkor ez csak pár perc, ha nincs akkor kicsit több. De megéri, mert ettől lesz igazán finom. A liba alatt lévő szaftból kivettem 3-4 evőkanállal egy kis nyeles edénybe és az aszalt szilvák társaságában elkezdtem forralni. Adtam hozzá kevés sót, és aprított fokhagymát. kevés ideig főztem, hogy a szilva átvegye a szaft bársonyos ízét.
Friss salátával és az aszalt szilvával tálaltam. Ezzel kicsit könnyítettem a lelkiismeretemen fogyókúra ügyileg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése