2012. február 17., péntek

47. nap Szénhidrát nap

Egyszerűen imádom, nem kell rá semmi, csak magában egy kevés olajjal csepegtetve! Hát persze, hogy tészta (mi más lehetne szénhidrát napon:-))))
De nem akármilyen,házi készítésű tészta. Magam gyúrtam, sodortam, na jó géppel, de én tekertem!!! Aztán vágtam a géppel, majd kifőztük és kész!!! Nem lehet összehasonlítani a bolti száraztésztával.  Nem utolsó sorban, a család is jobban szereti! Igaz, picit időigényes, de megéri a fáradozást!!!

Házi tészta



Hozzávalók:
6 tojás, csipet só, és annyi liszt, hogy kemény, de ruganyos tésztát kapjunk

1. A tojásokat felütjük, majd hozzáadjuk a sót és annyi lisztet amennyit felvesz.A tésztának keménynek de rugalmasnak kell lennie.



2. Majd gyúrni, gyúrni, gyúrni. Ja és ha nem mondtam volna, akkor gyúrni. Szépen alakul a kéz alatt, lassan leválik a kezünkről a tészta,  olyan fényes és finom tapintású lesz, mint a baba popsi! Két formás kis cipót készítünk.


3. Majd indulhat a nyújtás, a tésztát vékony rúddá alakítjuk, majd kb 1 cm széles szeletekre vágjuk. Majd a nyújtóval kinyújtjuk a legnagyobb fokozaton, majd egyre kisebbre vesszük a fokozatokat. Ha száraz tésztát készítünk, akkor az egyes fokozatig nyújtunk, de ha azonnal megesszük (ahogy én tettem), akkor csak a 2-es fokozatig nyújtunk.


4. Majd a széles metélt vágón áttekerjük és már jöhet is a forró vízfürdő néhány csepp olaj (netán házi zsír, ajajajaj, azzal sokkal jobb, de hizlalóbb is :-((()))))  és már lehet is élvezkedni!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése