2012. február 21., kedd

50. nap Szénhidrát nap Hmmm még kekszet!

Újra csak a kedvenc napom! Süti nap! Délután megyek Zumbára, így ma egy ici-picivel több sütit ehetek!!!
De a legfontosabbat nem is írtam:
EGY ÚJABB KILÓVAL VAGYOK KEVESEBB!!!!! Sokáig, még közel három hétig nem mutatott kevesebbet a mérleg! Sőt néha többet! Ki látott már ilyet!
Mikor már azon gondolkodtam, hogy kidobom a mérleget az ablakon (tetőtérben lakunk, így nagyot esne), 1 egész kilogrammal kevesebbet mutatott.
Nagyon boldog voltam és vagyok, úgy látszik, azért a Béres Alexandra fitnesz is jót tett.
De térjünk vissza a szénhidrát napra!
Íme a legújabb kedvencem! Már régóta szerettem volna egy saját házi zabpelyhes kekszet! Zabpehely, teljes kiőrlésű liszt, ja és persze csoki!!! Hmmmm. Kis Maszola csak annyit mondott: Jó! Kérek még!!!

Házi zabpelyhes keksz



Hozzávalók:
20 dkg teljes kiőrlésű liszt, 15 dkg zabpehely, 5 dkg reszelt étcsoki, 3 dkg kandírozott narancshéj, 15 dkg porcukor, 1 csipet só, 1 teáskanál sütőpor, 2 tojássárgája, 25 dkg margarin, 1 evőkanál fahéj

1. A száraz hozzávalókat : teljes kiőrlésű liszt, zabpehely, reszelt étcsoki, kandírozott narancshéj, porcukor, csipet só, sütőpor, fahéj összekeverjük egy megfelelő méretű edénybe.

2. Hozzáadjuk a margarint és a tojássárgájákat. Nem kell megijedni a kéz melegétől összeáll a tészta. Majd egy órára - de lehet egy éjszakára is- hűtőbe tesszük.
3. A tésztából apró kis gombócokat formázunk, majd villával lelapítjuk, sütűpapírral kibélelt tepsibe tesszük és 180 fokra (gázsütőn 4-es fokozat) előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütjük.


Legszívesebben még csokiba is mártottam volna, de azért az már túl sok lenne így a 90 napos alatt! Na majd utána!!!!;-))))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése