2012. február 13., hétfő

Valentin napi előzetes

Egy kis bonbonnal szeretnék kedveskedni Valentin nap alkalmával a családnak, így már neki fogtam a szívecskék gyártásának.

Először is kb 24 órára beáztattam rumba (nem is akármilyenbe... Jamaicai fehér rumba!!!) a dédi jó féle meggyéből 15 szemet egy dunctos üvegbe. Majd a 24 órás rumfürdőben megszédült meggyeket isteni étcsokiba öltöztettem. Édes páros!

Rumos-meggyes bon-bon fehér cipőben 

Hozzávalók:
80 g étcsoki bevonó, 20 g fehércsoki, 1 evőkanál barna cukor, fél evőkanál víz, 15 szem meggy


1. Ennél a finomságnál is, már megpróbáltam temperálni a csokit, azaz (komoly számításokat végeztem) csokit eltördeltem kockákra, nekem így 15 kocka csokim lett. Ezt elosztottam 2/3- 1/3 arányba. Így lett 10  és 5 kocka csokim. A 10 kocka csokiból 8 darabot vízgőz felett felolvasztottam,  a maradék kettőt apróra vágtam, majd mikor felolvadt a 10 kocka csoki, akkor levettem a gőzről és belekevertem, így hűtöttem, temperáltam. Ettől lesz a csoki fényesebb.  Egy kicsi ecset segítségével kikentem a szilikon forma mélyedéseit. Alaposan ki kell kenni, mert ha nem akkor széttörik miközben ki akarjuk szedni a formából.Kitettem hűlni.
2. Közben elkészítettem a tölteléket. A cukort a vízzel összekevertem kis edénybe, majd  kissé megkaramellizáltam, beleforgattam a meggy szemeket és kitettem hűlni.
3. Ha csoki a formában megszilárdult, egy kiskanál segítségével belekanalazom a tölteléket. Kb 1 mm maradt el, erre jön majd a fedő csoki réteg, de addig is hűlni kell.

4.  Majd felolvasztom a fehér csokoládét a fentiek szerint és azzal vonom be a bonbonokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése