2012. február 24., péntek

Nagyanyáink konyhája! 1. rész


Mikor még kislány voltam, (hűűű, de régen volt) ez a kis füzet, ott a kép közepén, még gyönyörű lila színben pompázott. Az írás benne, az az igazi kacskaringós, régies írás. Amikor a nagyimhoz mentem, minden alkalommal alaposan átböngésztem, betűről betűre. Szerettem olvasgatni, kérdezgettem a mamit, hogy hogy is van ez meg az.
Mára már a csodaszép lila füzetből szürke lett, az írás megfakult, néhol alig látszik, pecsétes és kissé megviselt. De olyan szuper receptek vannak benne, hogy mindet ki kell próbálnom. De nem csak ebbe, hanem a nagyi másik két szakácskönyvébe is, sőt az anyósom és a másik nagyi szakácskönyveibe is.
Indulhat tehát a sütés, főzés!!!

Az első recept mi más lehetne mint a Nagymama torta!!
Mondhatom az egyik kedvencem lett. Bár kissé kalandos volt az elkészítése.
Az első alkalommal kissé elnéztem a receptet! A fent látható 25 dkg cukor helyett 35 dkg cukrot tettem bele. No, ettől irtó finom édes, karamelles lett, de úgy összeesett mint a pinty. De ez még nem volt elég, egy kicsi tepsibe tettem, így még ki is folyt. Szóval halmozottan hátrányos helyzetű voltam. De annyira jó volt, hogy nem lehetett csak annyiba hagyni a dolgot! Mégegyszer neki ugrottam. Láss csodát, egy olyan finomság kerekedett belőle, hogy kb 10 percig volt az asztalon ebéd után! (utána már a gyomrunkba pihenegetett)

Nagymama torta

Hozzávalók:
A tésztához:
5 dkg zsír, 25 dkg cukor, 1 tojás, 5 dkg darált dió, 1 sütőpor, 20 dkg liszt, 2 dl tej,
A krémhez:
10 dkg vaj, 10 dkg darált dió, 1 dl tej, 1 zacskó vaníliás cukor, 1-2 evőkanál rum

1. A zsírt habosra keverjük a cukorral, a tojással. Majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, diót és a tejet.
2. A tepsit autentikusan vagy kizsírozzuk és lisztezzük, vagy sütőpapírt teszünk bele. Beleöntjük a tésztát és 170 fokon kb 35-40 percig sütjük.

3. A krémhez habosra keverjük a vajat, a diót leforrázzuk a tejjel, majd ha kihűlt hozzáadjuk a habos vajhoz. Ízesítjük a vaníláscukorral és a rummal.
4. Ha kihűlt a tészta, rákenjük a krémet és szeletelve tálaljuk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése