2011. november 24., csütörtök

Új láz: Bonbon, trüffel, praliné 1.rész

Mikor megláttam a Lidl-ben a szilikon formát, tudtam, hogy egy még újabb láz van születőben. Imádom a csokit, egyszerűen imádom. Mindegy milyen, édes, keserű, tej, lyukas, kicsi, nagy, mandulás, mazsolás, mogyorós.....
Szóval, mint a Gombóc Artúr. Sajnos...;-))))))
De ez valami olyan csoda, amit eddig még nem éltem meg. Fantasztikus ilyet készíteni. Már alig vártam, hogy a konyhába mehessek és kipróbáljam. Az első praliném egy tejszínes, kókuszos praliné étcsoki kabátban.

Hozzávalók:
100 g étcsoki, 5 dkg kókusz reszelék (egyszer apa hozott Kis Mazsolának egy kókuszdiót, én pedig lenyúltam belőle a kókuszt, és lereszeltem, és ledaráltam, ISTENI!!!)3-4 evőkanál tejszín, 5 kocka fehércsoki, pici só

1. Az étcsokit vízgőz felett felolvasztottam, egy kicsi ecset segítségével kikentem a szilikon forma mélyedéseit. Alaposan ki kell kenni, mert ha nem akkor széttörik miközben ki akarjuk szedni a formából. Én csak tudom, mert 1-2 meg kellett egyek, mert rontott volt!!! :-)))))

 Kitettem a kinti hűtőbe, azaz a teraszra...

2. Közben a tejszínt, a kókuszt, a fehércsokit összefőztem és szinten kitettem a kinti hűtőbe. Fontos, hogy a praliné töltelék hideg legyen, mert különben megolvasztja a kabátot...
3. Ha csoki a formában megszilárdult, egy kiskanál segítségével belekanalazom a tölteléket. Kb 1 mm maradt el, erre jön majd a fedő csoki réteg, de addig is hűlni kell.

4. Ha meghült a parliné, a maradék csokival befedem. Közben persze, lehet, hogy meghűlt az étcsoki és újra kell melegíteni.

Majd újra hűteni, hogy jól megszilárduljon. Én másnap reggel vettem elő őket!!! Hmmmm.....

Az első pralinémet így készítettem, nagyon nagy sikere volt, sokáig nem kellett tartogatni, mert kb 5 perc alatt eltűnt, mint egy szálig.
Aztán olvasgattam és láttam különféle praktikákat, no majd a következőnél kipróbálom.. Mikor is? Holnap????!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése