2012. szeptember 4., kedd

KILÓFALÓ LETTEM!!!!

Nos, igen! Ez az amiről tegnap írtam! Valamelyik éjszaka -amikor már bekapcsoltam a netet- rátaláltam Szoó Judit oldalára! Illetve már jóval korábban megtaláltam a Kilófaló dolgokat! Aztán mélyebbre ástam magamat a témában. Csak olvastam és olvastam.
Aztán rászántam magamat, hogy megrendelem a szakácskönyveket és Kilófaló lisztet! Aztán kipróbáltam ezt-azt. Igen, másfajta, mint a hagyományos. De nagyon finom és ami igazán jó benne, hogy ugyan nem falja a kilókat rólam, de ahogy a könyv fülszöveg mondja:
"Kilófaló ételek esetén viszont élvezettel ehetünk, mert sem a kalóriáktól, sem a szénhidrátoktól nem kell tartanunk!"
Itt olvastam mindent el a Kilófaló életmód szabályiról! Tiszta és egyértelmű!
Majd kaptam segítséget, mind kezdő Kilófaló.
Aztán pontosan elolvastam az Alapanyaglistát.
Majd nekiláttam kísérletezni!
Kipróbáltam ezt azt!
Íme az első publikus recept! Az alap ötlet Nigella Lawson ricottás lepénykéje. Kicsit tovább fejlesztettem!
Annyira finom volt, hogy az egész család imádta, hálisten nekem nem hagytak sokat.


Ricottás  mini palacsinta Kilófaló módra nektarin salsával



Hozzávalók:
250 g ricotta
1,5 dl sovány tej
2 nagy tojás, fehérje és sárgája külön válsztva
100 g Kilófaló lisztkeverék
1,5 evőkanál folyékony édesítőszer
1 evőkanál házi vaníliakivonat
1 teáskanál sütőpor
egy csipet só,
2 teáskanál földimogyoró olaj
1-2 szem nektarin kockákra vágva
10 szem szeder

1. A ricottá villával kissé összetörjük. Hozzáadjuk a tejet és a tojások sárgáját. Adjuk hozzá a lisztet, a sütőport és a sót.
2. Verjük habbá a tojásfehérjét az édesítőszerrel, majd adjuk a ricottás keverékhez, ízesítsük a vaníliakivonattal.
3. Hevítsük fel az olajat egy nagyobb serpenyőben, kanállal adagoljuk a serpenyőbe és oldalanként 1-1 percig süssük a a mini palacsintákat.
4. A kockákra vágott nektarinnal és szederrel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése