2012. augusztus 10., péntek

Good Food Augusztus

Nem cicóztam, rögtön az első receptet elkészítettem! El kell, hogy mondjam, hogy már számos alkalommal készítettem sült oldalas, mert Apa imádja. Természetesen mellette sült krumplival. Hmmmm...
Azt gondoltam nehéz lesz felülmúlni!!! De sikerül. Az oldalas lágy és omlós volt és közben a nevéhez méltóan cuppogós és ISTENI!!! A krumpli pedig (apa szerint, mert én nem ehetem....) maga volt a mennyország!
Röviden: EZT KI KELL PRÓBÁLNI!!!!

Cuppogós sült oldalas burgonyasalátával
(a magazin 9. oldalán pompázik)

Hozzávalók 8 személyre:
kb. 1 és 1/2 kg oldalas, 1 kisebb fej hagyma felkockázva, 1 evőkanál olívaolaj, 1 gerezd  zúzott fokhagyma, 2 evőkanál pirospaprika, 1 teáskanál nem túl erős chilipor, 300 ml passzírozott paradicsom, 2 evőkanál sűrített paradicsom, 150 ml almaecet, 125 g barna cukor
A burgonyasalátához:
1 és1/2 kg héjas újkrumpli, 2 evőkanál olívaolaj, 1-2 ágacska rozmaring felaprítva vagy egy kevés szárított rozmaring, 2 evőkanál fehérborecet

1. Melegítsük elő a sütőt 150 fokra (gáz 2 fokozat). A húst tegyük egy tepsibe, öntsük félig vízzel, fedjük le alufóliával és pároljuk másfél órán át.
2. Közben az olajon pároljuk üvegesre a hagymát, adjuk hozzá a fokhagymát, a pirospaprikát. Pirítsuk 1 percig, majd adjuk hozzá a sűrített paradicsomot, paradicsomlevet, a cukrot és az ecetet. Főzzük 10 percig.
3. Melegítsük elő sütőt, majd mártsuk a húst a szósz felébe, tegyük vissza a tepsibe. A maradék szószt tálaljuk a kész sülthöz.
4. A burgonyát forgassuk az olajba, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint, szórjuk rá a rozmaringot és tegyük egy másik tepsibe. Az oldalast tegyük a felső rácsra, a fűszeres burgonyát az alsóra és süssük kb 40 percig.
5. Tegyük a burgonyát egy nagy tálba, öntsük rá az ecetet.
A húshoz kínáljuk a maradék szószt és burgonyasalátát.

Nyam-nyam-nyam.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése