2012. augusztus 11., szombat

Istenem minek is sütöttem!!

Nos, ez úgy indult, hogy vendégeket vártam, de sajnos megbetegedtek és nem tudtak eljönni! (de majd bepótoljuk;-)))) Azonban mire kiderült, én már sütöttem főztem ezerrel!
Természetesen a Good Food-ból főztem. Készítettem egy nyári bazsalikomos csirkepörköltet
és egy (illetve kettő;-)))) Nyárízű gyümölcskenyeret! Ó, istenem annyira finom, hogy nem lehet neki ellenállni!
A gyümölcs annyira finom benne, hogy egy szelet nem elég.... A sütemény tésztája pedig olyan omlós és könnyű, hogy én teljesen elolvadtam tőle! Tiszta nyár!!! De olyan egyszerű elkészíteni, hogy még Kis Mazsola sem vette észre a nagy játék közepette....


Nyárízű gyümölcskenyér 

(az újság 66-67 oldaláról csábít;-))))


Hozzávalók:
175 g vaj a tésztához + kevés a kikenéshez, 175 g porcukor, 250 g liszt, 2 teáskanál sütőpor, 2 nagy tojás, 2 teáskanál vaníliakivonat, 175 g gyümölcs apróra vágva, 140 g cukor, 1-2 evőkanál citrus leve

1. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, gázsütő 4-es fokozatra. Alaposan vajazzunk ki egy kenyérformát (kb 750g-1000g-os méretű), az alját pedig béleljük ki egy sütőpapírcsíkkal.
2. Öntsük egy megfelelő méretű tálba a vajat, porcukrot, lisztet, sütőport, tojást, vaníliakivonata. Keverjük szép fényesre egyenletes állagúra.. (no ez az a pont, ahol meg kell kóstolni. Hmmmmmmm)
3. A massza 1/3-át tegyük a formába, szórjuk rá a gyümölcs 1/3-át, majd újabb tészta és gyümölcs, és végül tészta a tetejére. Irány a sütő kb 1 órára ill. tűpróbáig. Ha már nem ragad semmi a tűre akkor jó!
4. A maradék gyümölcsöt (kb 50 g) keverjük össze a 140 g cukorral és a citrus levével. Halmozzuk a cukrozott gyümölcsöt a kész sütire, de ne vegyük ki a formából, ott hagyjuk kihűlni, míg a cukormáz szépen megdermed..

Én az elsőt sárgabarackkal készítettem, a másodikat pedig szederrel és körtével. Ó, egyik jobb, mint a másik!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése