2012. december 12., szerda

Amiről lemaradt a Mikulás....

Szegény Mikulás már elment mikorra kész lett. Így csak a család ehetett belőle! De nekik nagyon ízlett!
Az eredeti receptet Nigella könyvében találtam. Kicsit változtattam rajta, tettem rá egy kis habos-babos díszt és hmmmmm:

Mikulás sapkája

Hozzávalók:
2,5 dl natúr joghurt, 150 g olvasztott vaj, 4 nagy tojás, 1 narancs reszelt héja, 300 g finomliszt, 1 teáskanál sütőpor, egy nagy csipet só, 250 g kristálycukor
450 ml növényi tejszín, ízlés szerint cukor, néhány csepp vaníliaaroma, 1 zacskó zselatinfix (én a Dr Oetker féle hiper gyors zselatint használtam) piros ételfesték

1. Összekeverjük egy edénybe az olvasztott vajat, joghurtot, a tojásokat, a narancshéjat. Egy másik edénybe a lisztet, sütőport, sót és a cukrot.
2. Alaposan összekeverjük a száraz és a nedves hozzávalókat, majd muffinsütőbe kanalazzuk a tésztát. 180 fokon 25-30 percig sütjük.
3. Hagyjuk, hogy teljesen kihűljenek a muffinok. Közben elkezdjük felverni a tejszínt, majd hozzáadjuk a zselatint, végül ízlés szerint cukrozzuk. Használatig hűtőbe tesszük.
4. A habot dresszing zsákba tesszük és megdíszítjük a muffinokat. Először fehérrel a sapka peremét, majd pirosra színezett habbal a sipkát. Tehetünk rá ehető gyöngyöt is.



Aztán beindult az agyam és fenyőfát is csináltam.....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése