2012. december 13., csütörtök

Luca kalács Svéd beütéssel

Az idei adventi szezonban sikerült eddig egy-két régi álmomat megvalósítani! Ezt a receptet kb egy 10 évvel ezelőtti Magyar Konyha Magazinban láttam először. Aztán hozzájutottam egy 1983-as Magyar konyha Magazinhoz! Mondhatom Igazi kuriózum!! Csupa-csupa szuper recept! Ebben találtam meg a cikket a Svéd karácsonyi ételekről és és természetesen a Sáfrányos kalács receptjét. Rögtön elneveztem az én Luca napi kalácsomnak! Készítettünk "paphajat" és "Luca macskáit".Imádtam készíteni és imádtuk enni is! Éljen LUCA!

Sáfrányos kalács 
alias
az Én Luca napi kalácsom



Hozzávalók:
20 dkg vaj vagy margarin, 5 dl tej, 5 dkg élesztő, 3 kiskanál só, 10 dkg cukor, 1 tojás, 1 kg liszt, 2 g sáfrány
1 tojás a kalács megkenéséhez, mazsola

1. Egy lábosban felolvasztjuk  vajat, hozzáadjuk a tejet és kézmelegre hűtjük. Egy nagy tálba elmorzsoljuk az élesztőt, ráöntjük a tejes vaj keverékét, és jól lekeverjük. Hozzáadjuk a cukrot, sót, a tojást, meg a sáfrányt, alaposan kikeverjük.
2. A liszthez hozzáadjuk a folyékony hozzávalókat és puha rugalmas tésztává dagasztjuk. Meleg helyen a duplájára kelesztjük.
3. Ha megkelt, akkor két felé vágjuk a tésztát. Az egyik feléből készülnek "Luca macskái".  Ehhez a tésztát természetesen 13 darabra osztjuk, kis gombócokat formázunk belőle. A gombócokat kb 30 cm hosszú hurkákká sodorjuk, majd S betűt formázunk belőlük. Szépen sorba a sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és kelesztjük 20-30 percig, majd tojással megkenjük a cicusokat és  mazsolát teszünk az S betű kis kacskaringójába. 180 fokon kb 15-20 percig sütjük.


Kis Mazsola dolgozik! Simogatja a macskákat!



4. A maradék tésztát 6 egyenlő részre osztjuk és kb 50 cm hosszú hurkákra nyújtjuk. Majd szépen egymás fölé helyezve végüket beloknizva tepsibe rakjuk. Kelesztjük 15-20 percig, majd tojással megkenjük és a mazsolát a loknik végébe tesszük. Már csak 20 perc sütés és kész a "paphaj".




és végül.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése