2011. augusztus 27., szombat

Nem tudtam ellenálni...



Nos, igen. 90 napos fogyokúra ide, vagy oda, ennek a finomságnak nem tudtam ellenállni. Már egy ideje csinálom a 90 napos kúrát, hál istennek siker is koronázza cselekedetemet. (mínusz 6 kg!!!) De ma minden erőm elhagyott.
Nagyon megtetszett ez a süti. Annyira szép volt ott a tányéron. Múltidőben mondom, mert már szépen, komótosan elcsemegéztem. No, nem minta időnként nem vétkeztem volna már az elmúlt közel másfél hónap alatt.  De  -itt jegyzem meg- érdekes múltkor mikor megettem egy-két To****-t, utána mínusz 1 kg-mal kevesebb volt a súlyom.
De mindegy is, mert most már megtörtént.
Mindenkit arra buzdítok, hogy időnként vétkezzen egy kicsit a fogyokúrája alatt, (hűű, ha ezt valamelyik fogyókúra guru olvasná....) mert könnyebben megy az egész, ha néha adunk egy kis boldogsághormont magunknak.
A süti alapja egy habcsók:

Hozzávalók:
5 tojásfehérje
45 dkg barnacukor
1 csipet só

A tojásfehérjét gőz felett habosra verem a sóval, majd szépen lassan hozzáadom a barnacukrot. Tovább verem, amíg szép nagy csúcsokat nem vet és jó kemény nem lesz a hab.
A tepsibe sütőpapirt tettem, amire kb 10 cm nagyságú köröket rajzoltam. Majd a habot nyomózsákba tettem és szép csiga vonalban kitöltöttem a köröket. Egy karimát is húztam a tetejükre, hogy majd később meg tudjam tölteni valami finomsággal. Sütőbe tettem és 50 fokon kb 2 órát szárítottam  a kis kosárkákat.

A töltelékhez:
8 dkg fekete szeder
5 dkg cukor
1,5 dl víz
1 csipet só
1 kis darab fahéjrúd
1 kávéskanál fahéj
1 kávéskanál szárított narancshéj
2 teáskanál étkezési keményítő
pici víz a keményítő feloldásához

A vizet és a cukrot felére beforraltam egy kis edénybe, majd hozzáadtam a fahéjrudat, a fahéjat, a szárított narancshéjat és a sót. Összefőztem  szirupot. Beletettem a szedret, de csak egy fél percre, mert különben elveszti a színét.
A keményítőt kikevertem a vízzel és a rotyogó sziruphoz adtam. Nem forraltam, csak egyet kettőt kevertem rajta. Nem kell megijedni, mert először a szósz tejszerű lesz, majd elnyeri gyönyörű fekete szeder színét.
A habcsók kosárkákba kanalaztam néhány szedret és a selymes szirupot.
Majd aztán egyet meg is ettem...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése