2011. augusztus 30., kedd

Paradicsomi állapot

Egy egész láda paradicsom!!!! Akciósan vettem a helyi zöldségesben. Ezt muszáj befőzni. Gyönyörűek, egészségesek és szépen mosolyognak kifelé a ládából. A nagyi segítségével nekiláttunk.



 Kis mazsolának is nagyon tetszett...
Először alaposan megmostuk a paradicsomokat, majd elnegyedeltük.


A paradicsomokat feltettük főni egy nagy fazékba. De éppen csak addig, amíg (mami féle szakzsargon)a paradicsom rottyan egyet. Míg kissé megfő, hogy könnyebben tudjuk paszírolni.
Ilyen volt:

Ilyen lett:
Most jön az igazi munka. Paszírozás. Megszabadítani a héjától és a magoktól a paradicsomokat és nem utolsó sorban kinyerni az isteni nedüt belőle. Maminak van egy szuper kis masinája. Íme munka közben:



Ennyi marad a paradicsomból:


No és a lényeg:
A paradicsom levet vissza kell tenni főni kb 10 dkg cukor társaságában (10 kg paradicsomhoz számítva), míg a habját el nem tűnik. (nos igen ez egy újabb mami féle szakzsargon) Ez kb 1 óra volt. Kevergetni kell, mert képes és odaég. Hiába a paradicsom is édes és a cukor is benne van.
Közben el lehet készíteni a szebbnél szebb üvegeket. Nos én kis mazsola bébiitalos üvegeit használtam. Betettem a mosogatógépbe és egy 60 fokos programon kimosogattam és lefertőtlenítettem az üvegeket.
Ha nem áll rendelkezésre ez a szuper masina, akkor az  alaposan elmosogatott üvegeket  és tetőket bele kell tenni egy  megfelően nagy fazékba, vízzel feltőlteni és főzni őket. Akárcsak a cumis üveget.
Ha készen vannak az üvegek és a paradicsomlé is elfőtte a habját, akkor jöhet a legjobb rész. Üvegbe tölteni a levet, lezárni és szárazdunsztba tenni.
Azt hiszem a paradocsom befőző szezonak még nincsen vége.
Hamarosan jön egy újabb gasztro érdekesség: sárga paradicsomból paradicsomlé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése