2011. augusztus 19., péntek

Ünnepi készülödés augusztus 20.

Már nagyon várjuk. Miért is? Ilyenkor együtt van az egész család, nagymamák, nagypapi, sajnos már csak egyedül. De sebaj, Ő már fentről egyengeti az utunkat. Szóval, dédimamák, hálisten kettő, anya, apa.
"Papa, mama, gyerekek, csupa szíve szeretet...." Mézga család szerint. Tényleg így van.
Kis Mazsola annyira élvezi a családi ünnepeket, hogy már napokkal korábban kezdi emlegetni, sorolgatni a családtagokat: mami, papi, déjdi (az ő nyelvén, dédi), apa, bátyus, ana (szabad fordításban anya).
Még nem érti, nem tudja, csak annyit lát, és érez, hogy készülődünk sütünk, főzünk, szervezkedünk.
Így volt ez mai is: anya kenyeret süt. Ami hálistennek szokványos, mert egy ideje magunk sütjük a kenyeret, amit elfogyasztunk. De ez most más, kicsit nagyobb a mennyiség.
Úgy gondoltam, hogy most ne ezzel bíbelődjek sokat, hanem inkább az ebéd előkészítésssel. Így maradt a DNK.
Vagyis a Dagasztás Nélküli Kenyér. Ideális, ha nincsen sok időm dagasztani, és ha valami igazán különlegessel akarom meglepni a családot. Eredetileg Dolce Vita oldalán olvastam A kenyérről. Majd kipróbáltam, és nem csalódtam. tényleg nagyon nagyon finom. A héja olyan ropogós, hogy nem lehet leírni, a szerkezete tökéletes, kissé ragacsos, de tényleg csak kissé és mégis omlós. Látványa gyönyörűűűűű.
Elkészítése pedig pofon egyszerűűűűű.
Hozzávalók:
3 csésze liszt ( a csésze 2,5 dl-es) nekem csak sima BL 55 lisztet sikerült beszereznem
1,5 csésze víz
1,5 tesáskanál só
kicsit kevesebb mint fél teáskanál szárított élesztő

A lisztet egy nagy tálba szitáltam, hozzáadtam a sót és az élesztőt. Jól, alaposan elkevertem.

Majd hozzáöntöttem a vizet egyszerre. Két- három kavarintás és már kész is. Olyan legyen, mint egy nokedli tészta. Nem híg, inkább kicsit keményebb. Nem kell kevergetni tovább.


 Vár rá 12 óra pihengetés, kelés szobahőmérsékleten.  Itt tartok én is most. Holnap reggel jön a folytatás.


Én most dupla adagot készítek a nagy családra való tekintettel. Hmmm...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése