2011. augusztus 21., vasárnap

Ünnep

Borsika
Augusztus 20!!!

Miről is szól ez az ünnep??Államalapításunk ünnepe, új kenyér ünnepe,
debreceni virágkarnevál, tüzijáték...Engem nem igazán fog meg a
szabadtéri programokon való nyomorgás varázsa, rutinosan ilyenkor
kölcsönadom a kisfiam valamelyik nagyszülőnek,hogy miattam azért  ne
maradjon le a gyerekprogramokról!!!Mindíg örömmel mesél,hogy hol mit
csinált.Az esti tüzijátékra már együtt megyünk,az előző nap vásárolt,
nemzeti színű szalaggal átkötött új kenyeret jól megkóstoljuk,finom
grillen sütött húsival,és már az ünnep,hogy együtt vagyunk:) Számomra
ugyanolyan nap mint a többi,azzal a különbséggel,hogy nincs nyitva a
közért és előtte nap cetlivel kell menni vásárolni,hogy minden kellék
a kosárba kerüljön. 

Mazsola

Hol is hagytam abba. Már tudom. 12 óra pihenés. Nos annak vége. Íme így néz ki a kenyerünk:

Majd egy jól belisztezett konyharuhára tesszük és kissé kihúzom, mintha lángos lenne. Majd a két szélét középre hajtom, majd fölhajtom az alsó részét középre és a felső részét is, mint a leveles tésztát.
Picit meglisztezem és pihentetem letakarva még egy órát.

Egy óra pihenés után, 250 fokra hevítem a sütőt, az utolsó 10 percben beteszem a jénai edényt fedéllel együtt. Majd a kenyeret a konyharuha segítségével belefordítom a forró edénybe. Az edényt nem kell kikenni eredetileg, de én mégis megtettem a biztonság kedvéért.
25-30 percig sütöttem fedéllel, majd 25-30 percig sütöttem fedél nélkül. Persze figyelni kell, mert sütő és sütő közt rengeteg a különbség.
Íme az eredmény kicsit nemzeti színben:

Sajnos többet nem tudok mutatni, mert megette a család. :-))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése