2011. augusztus 29., hétfő

Utolsó nyári vasárnap

Nyakunkon a szeptember....  Ez az utolsó nyári vasárnap. Úgy gondoltuk, hogy ezt a gyönyörű napot egy kis kirándulással koronázzuk meg.  Kis mazsolának és apának igyekeztem finom reggelit készíteni a nagy út előtt.

Az ötletet Mézigörl posztjáról vettem. De ma tovább fejlesztettem.
A reggeli: házikrémsajt golyók  fűszeres olivaoljaban pácolva, zöldségesszenciával, pirítóssal, paprikával  és paradicsommal tálalva.

Hozzávalók:
4 dl 20% tejföl
olivaolaj
izlés szerint fűszer (én rózsborsot és tárkonyt tettem az olivaolajba)
olajbogyó


1. A tejfölt egy ritkaszövésű textillel (én kis mazsola egyik textilpelusát áldoztam fel) kibélelt szűrőbe öntjük.
 Nem kell kevergetni, csak beleönteni és kész. Egy tálra kell rátenni a szűrőt és már mehet is a hűtőbe. Innentől lehet pihenni. 4-5 napig csak csepegjen a finomság.
2. Majd kézzel kis golyókat formáztam belőle, és egy formás kis üvegbe pottyantottam a gombócokat. Rászórtam a fűszereket, az olajbogyókat.  Felöntöttem olivaolajjal. Majd hagytam pácolódni 1-2 napig.
3. A tálaláshoz pirítóst készítettem, zöldségesszenciával szórtam meg a krémsajtot.

Ezután a kiadós reggeli után indultunk kirándulni. Íme képekben:

Azt csak halkan szeretném hozzátenni, hogy ebédre, pedig egy kellemes kis erdei pihenőhelyen készítettünk sült szalonnát, finom, puha fehér kenyérrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése