2011. augusztus 18., csütörtök

Végre...

Végre, valahára megszáradtak a zöldségek. Mi is készült?
Nos, házi vegeta, de én csak Zöldségesszenciának kereszteltem.
A receptet eredetileg Edith blogján olvastam. Kicsit módosítottam, kicsit alakítottam és ez a nagyon finom szárított zöldségesszencia lett belőle.
Mióta anya vagyok, igyekszem jobban odafigyelni arra, mi is kerül az asztalra.  Ez egy olyan szuper ételízesítő, amiről pontosan tudom, hogy mi van benne: csak zöldség, fűszerek és só. Hálisten a hozzávalók nagyrészéért csak a nagyi hatalmas kertjébe kellett kimennem, így  ráadásul abszolut bio terméket készítettem.
Nem bírtunk ellen állni, és már rögtönöztünk is egy gyors levest belőle.
Egyszerűen szuper lett, pedig csak 4-5 kanálka belőle és némi levesbetét. Fenséges!
Íme a recept:
5-6 szál sárgarépa
3-4 szál petrezselyemgyökér
1 közepes zeller fele
1 közepes karalábé fele
3 fej hagyma
10 gerezd fokhagyma
1 közepes csokor zellerlevél
1 csokor petrezselyem
1 negyed káposzta
1 kis csokor lestyán
6 db paradicsom, ha lehet legyen benne 2-3 sárga paradicsom
3 paprika (sárga, piros, zöld)
1 csapott teáskanál koriander
2 csapott teáskanál sáfrányos szeklice
1/2 mokkáskanál őrölt gyömbér
2 csapott teáskanál kurkuma
25 dkg só

Megtisztítottam és megpucoltam minden hozzávalót, majd egy ezer eszetendős gyalun szeleteltem le, melyből kis kések álltak ki, így hosszúkás csíkok lettek belőle. Hozzáadtam a levélzöldségeket. Majd rátettem a fűszereket és a sót. Igazi szín és íz orgia:


Összekevertem, majd kissé kinyomkodtam és kitettem napozni a zöldségeket sok-sok tálcán.
Íme 3 nap száradás után:


Majd végre őrölve és csinos kis üvegbe téve:



Nekünk nagyon bejön, holnap csinálom a következő adagot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése