2012. június 11., hétfő

Miért nem alszik a gyerek???!!!!

Ez egy nagyon jó kérdés! Mikor Kis Mazsola még tényleg kicsi volt (á, dehogy soha nem volt kicsi - 4 kiló 60 dkg születési súly- inkább csak fiatal  ) számtalanszor tettem fel ezt a kérdést!  
Nagyon-nagyon sokat gondolkodtam, olvastam "szakirodalmat" legyen az virtuális, vagy papír alapú. Kérdeztem szakértőket, kérdeztem az anyukámat, anyósomat, mindenkit akit csak elértem. De valós választ senki nem tudott nekem adni. Mondtak ezt is, azt is. Az élet hozta meg az igazi választ! 
 Nem alszik, mert fáj a kis hasikája, melege van, fázik, éhes, szomjas, unatkozik, egyedül van, szorít a ruhája, hajszál van a láb ujjacskái közt, teli van a peluskája ezzel azzal, lecsúszott a takarója, éppen egy újabb fejlődési szakaszon esik át, túl izgalmas a külvilág, ja és a legfontosabb JÖN A FRONT, SZÉL stb....
Szóval millió oka lehet, hogy miért nem alszik az ember édes kis csimotája. Nem is felsorolni a nehéz, hanem az éppen aktuális dologra rájönni.
Mikor még nagyon kezdők voltunk (hát igen hamarosan kicsivel több mint 2,5 év), és rájöttünk ezen okokra: Kezdtük az elején!
1. Tisztába tettük Kis Mazsolát! (hátha ott a baj, pisi, esetleg kaki)
2. Átöltöztettük. (volt, hogy egy este többször is :-))))
3. Simogattam a kis hasát az óra mutató járásával ellentétesen. (a szakirodalom szerint ez segíti az emésztést és a bélgázok kiszabadulását)
4. Alaposan kiszellőztettünk és próbáltuk a hőmérsékletet 20-21 C-on tartani (Ó, istenem, hányszor ült apa nagykabátban a nappaliban, hogy a gyerek szobáját ki tudjuk szellőztetni.)
5 .Énekeltem, mondókáztam neki apával karöltve. 
6. Egyéb szórakoztatások: csipesz dobálás ( a ruhaszárító a szobájában volt, a párásítás miatt), a kiságyban elhelyezett fejvédő leszedése és visszaszerelése.
7. Megszoptattam.
7. Nos, ha mindezek nem használtak, akkor az 1-7 pontig lép érvénybe! ;-))))

Azóta már fejlődtünk, de a fenti 7 pont nagyon jól bejött mindig, mellesleg tellett az idő és közben reménykedtünk benne, hogy csak elfárad a kis babánk és majd elalszik (egyszer).

Ma már, egyenesen közli velünk, hogy nem álmos és nem akar még aludni. Elmondja, hogy akkor most olvassunk, könyvet nézegessünk, matricázzunk, Duplozzunk, szereljünk. 
A legújabb: 
- Anya, fúrjunk, faragjunk, hegesszünk, meg minden! (hiába ezt látja apától is.) 
Én azt hiszem ez a gyermek csavarhúzóval a kezében jött a világra is, csak szegény orvosunk nem mert megmutatni nekünk, gyorsan kivette azt a kezéből!! ;-)))

Így volt ez tegnap este is. Igaz, hogy délután 17 órakor akart ebéd utáni alvást tartani Kis Mazsola, amit mint gonosz szülő, nem engedélyeztem. Aztán este 7-kor is álmos volt. Természetesen elakarta bliccelni a fürdést :-))) Már nagyon fáradt volt, így átesett a ló túloldalára! 
Drága kicsikém pörgött, mint a Duracell nyuszika! Szerelt, olvasott, szaladgált, szopizott, és minden csuda dolgot csinált. Majd aztán mikor jól elfáradt eset fél 11-kor elaludt. 
Apa és én már korábban.... Na jó csak vicceltem. Mi csak később ;-)))))))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése