2012. június 26., kedd

A sütő és az eper szerelme

Már korábban beleszerettem ebbe a lekvár főzésbe. Ezt az ötletet Stahl Judit könyvében olvastam.
Semmi cicó, csak beleteszem a tepsibe a gyümölcsöt, a cukrot és a sütő gondjaira bízom. Erre még tartósítószert sem tettem, mert nem nagyon szokta megérni a következő hetet. A hűtőben eláll egy-két hétig azért.....

Sült eperlekvár


Hozzávalók:
fél kg eper , fél kg cukor

1. A tepsit kibélelem sütőpapírral. Az epreket félbevágom és a tepsi egyik felébe teszem. A cukrot a másik oldalra öntöm és 180 fokon kb 30-40 percig sütöm.
2. Majd ha megsültek, az eper isteni finomra karamellizálódik, az egészet egy megfelelő mérető tálba öntjük. Összekeverjük és kis üvegekbe töltjük. (én Kis Mazsola bébiételes üvegeit választottam)

3. Egy kis trükköt tanultam az anyukámtól: az üvegeket fejre állítottam és egy pihe-puha ruhákkal bélelt edénybe teszem őket aludni (azaz száraz dunsztba), amíg ki nem hűlnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése