2011. október 8., szombat

Csiga láz 1. rész




Mióta kisfiamnak megcsináltam a Csiga Taliga mozgatja a fantáziámat a csiga forma. Lehetne ez akár egy finom süti is.De miért is ne lehetne sós süti. Így hát a csigabiga káposztával lett töltve először, de nem utoljára. A tészta alapja a pozsonyi kifli, csak nem édes, hanem sós.

Hozzávalók:
50 dkg liszt, 20 dkg margarin (de még jobb a finom házi zsír..) 2 egész tojás, 2 dkg cukor, 2 dkg élesztő, 2 dl tej, 2 teáskanál só
fél fej káposzta, olaj, só, bors ízlés szerint

1. A tésztához az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam.
2. A lisztet elmorzsoltam a margarinnal (zsírral), majd a felfuttatott élesztővel, tojásokkal, sóval sima, könnyen gyúrható tésztává dolgozom. Letakarva kelni hagyom.
3. A káposztát lereszelem és kevés olajon megsütöm, ízlés szerint sózom. A borsot én frissen reszeltem a tésztán lévő sült káposztára.
4. A tésztát két cipóra osztottam, az egyiket kinyújtottam és rákentem a sült káposzta egyik felét.



5. Majd feltekerem, és felvágom a tekercset szép formás csigákká. Megkenem tojássárgájával, majd irány a sütő kb. 15-20 percre 170 fokon.




2 megjegyzés:

  1. guszták lettek

    pusza: Szilvike

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm! Remélem Te is kipróbálod. Hamarosan jön 2. rész!
    puszi
    Mazsola

    VálaszTörlés