2011. október 18., kedd

Lecsó, lecsó, lecsó







A száraz nyár ellenére a dédi szuper kertjében rengeteg paprika termett. Egy darabig csak ettük, ettük vajas kenyérhez, zsíros deszkához, ahogy drága édesapám mondta. Nagyon jó volt, ahogy a friss, tőről leszedett paprika csak úgy harsogott a fogaink között. Majd aztán egy jókora mennyiség gyűlt össze. Mamival úgy döntöttünk, hogy akkor most ezt eltesszük télire. Milyen jó lesz, ha majd odakint a mínuszok repkednek, mi meg bent a meleg konyhában a nyári finom lecsót esszük tojással, vagy virslivel. Elkészítése nagyon egyszerű, gyakorlatilag ugyanúgy készül, mintha csak reggelire készítenénk. Leszámítva, hogy giga mennyiségben készül.

Hozzávalók:
Kb 4 kg paprika (nem baj, ha nem túl érettek, ha kicsik, és ha mindenféle színűek, mármint, zöld, piros, fehér) kb 2 kg paradicsom, 8 közepes vöröshagyma, olaj, esetleg házi zsír, só, ízlés szerint cukor, kevés tartósítószer

1. Első lépésként az üvegeket kell előkészíteni. Betettem a mosogatógépbe és egy 60 fokos programon kimosogattam és lefertőtlenítettem az üvegeket.Ha nem áll rendelkezésre ez a szuper masina, akkor az alaposan elmosogatott üvegeket és tetőket bele kell tenni egy megfelelően nagy fazékba, vízzel feltölteni és főzni őket. Akárcsak a cumis üveget.
2. Majd alaposan megmostam a paprikákat, paradicsomokat. Megpucoltam a hagymát és apró kockákra vágtam.
3. A paprikákat felszeleteltem, szép formás darabokra. Mi nem csíkokra vágjuk, hanem laskára. A paradicsomokat négybe vágtam.

4. Majd feltettem olajban az apróra vágott hagymát dinsztelődni. Mikor üvegesre sült, akkor hozzáadtam a paprikát és a paradicsomot. Puhára pároltam.
5. Végül üvegekbe tettem, kevés tartósítószert tettem a tetejére. Rácsavartam a tetőt és száraz dunsztba hagytam kihűlni.

Jöhet a mínusz 20!! Kész a LECSÓ!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése