2011. október 2., vasárnap

Savanyúúúúú

Ahogy korábban ígértem, igyekszem mindenféle kertben termett zöldséget eltenni télire. A család imádja a savanyúságot, így én neki látam és a mama segítségével eltettem egy vödör igazi finom házias ízű almapaprikát. A paprikát nagy részét egy helyes kis vödörbe töltöttem, a többit, pedig egy-két csavaros üvegbe.
A paprikákat alaposan megmostam, kivágtam a szárukat, és a helykihasználás érdekében félbevágtam őket.
A kis vödröt kicsutakoltam és a paprikákat beletettem. No ez volt a bonyolut feladat, innen már csak a lé készítés van vissza.
Hozzávalók:
1 liter víz, 6 csapott őkanál cukor, 1 teáskanál só, 1 dl 10 % ecet, mami ehhez kevés (késhegynyi) kénport javasolt, mert ez tartósít és a paprika színét is segít megtartani, de vigyázzni kell, mert a túl sok elronthatja az ízét, izlés szerint egész bors, mustármag, koriander. A mennyiséget természetesen növelni lehet, ha nagyobb adagot kívánunk eltenni.

1. A vizet, a cukrot, a sót és az ecete alaposan elkeverjük. Fontos, hogy a cukor és a só teljesen elolvadjon.
2. Hozzáadjuk a fűszereket a kénport, majd bármennyire is meglepő már készen is vagyunk!! Rá kell önteni a paprikákra, lezárni és várni, hogy megérjen.

                                                         Jól látszika vödör mintázata!!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése