2011. október 9., vasárnap

Folt hátán folt

Nagyon örülök, hogy neki vágtam. Amikor Móni elmondta, hogy hogyan is fogjak hozzá, hogyan készítsem el, akkor azt gondoltam, hogy igen ezt nagyon könnyű mondani, de csinálni????
Aztán mégis vettem a bátorságot, meg kis mazsolám lelkesedését (no meg az enyémet). Ja és legfontosabb a nagyik türelmét, akik közben kisfiamat szórakoztatták, mert különben még mindig a varrógép mellett ülnék.
Szóval, egyszer régen vettem még függönynek való anyagokat, amik aztán nem lettek megvarrva függönynek. Csak arra vártak, hogy foltvarrot takarók legyenek. Hát én teljesítettem kívánságukat.
Kiszabtam  16 cm X 16 cm négyzeteket belőle egy egész rakással, egészen pontosan 42 db virágos és 42 darab narancs színűt.

Majd szépen összevarrtam Móni tanácsi szerint először egy sorba, majd a sorokat szépen egymáshoz.

Közben a varrás ráhagyásokat szétvasaltam az anyag hátoldalán.

Amikor kész voltam lemértem a takarót és bélés anyagot és a takaró hátoldalának egy enyhe tejeskávé színű lepedőből hátoldalt szabtam. Alaposan összetűztem sok-sok gombostűvel, hogy ne csússzanak el az anyagok egymáson. Nahát ezt aztán élvezte Kis Mazsola. Mire észbe kaptunk a nagyikkal, már ellopkodta kisfiam a gombostűket és beletűzte a takaróba a következő felkiáltással:
- Baba segít, baba segít!!!!
Én meg közben csak kapkodtam a fejemet, nehogy a kis mancsába szúrja a tűt. Miután ezt is túléltük, varrás ráhagyással összevarrtam az anyagokat. 3 négyzetnyi helyen nem varrtam össze, hogy ki tudjam fordítani a takarót. Majd ezt is levarrtam. Végül körben egy négyzetnyi szélesen összegépeltem az anyagokat, hogy a bélés ne csússzon el illetve mosásánál ne gyűrődjön össze.
Íme az első alkotásom:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése