2011. október 12., szerda

Alkohol HOL? HOL?




























Beindult a föge szezon, immár másodszor. Az első alkalommal sütöttem, nagyon tetszett az egész családnak.  A bokron rengeteg van, rengeteg! Szedtünk egy keveset belőle, de tulajdonképpen meg sem látszik.
Majd elkezdtünk gondolkozni, mi is legyen belőle. Én a füge lekvárért nem vagyok annyira oda, de lehet, hogy még az is lesz belőle. Csináljunk BORT!!! El kezdtem keresgélni a recept után, nekem legjobban Gigi receptje tetszett meg.
Hozzávalók:
1 kg füge, 1 kg cukor, 1 dkg friss élesztő, 1 dkg borkősav, 3,5 liter víz

1. A fügét megmossuk, meghámozzuk és négy felé vágjuk. A vízből és a cukorból szirupot főzünk, kihűtjük.
2. A fügéket egy 5 literes üvegbe tesszük, majd rámorzsoljuk az élesztőt és hozzáadjuk a borkősavat. Ráöntjük a kihűlt szirupt, lefedjük egy konyharuhával és érleljük 2 hétig. No mondhatom muslinca az lett a kohynában egy rakással. A papa csak annyit mondott: Drága bogárkáim.....
A pezsgés már 1-2 óra múlva beindult....


3. Ha letellik a két hét a levet le kell önteni, és újabb adag cukorszirupot kell főzni 3,5 liter vízből és 1 kg cukorból. Kihűteni és a fügére tenni. Majd újabb érlelés....
4. Két hét várakozás után a recept szerint újabb cukorszirup (3,5 liter víz+ 1 kg cukor hűtve) és újabb érlelés 2 hétig.
5. Majd ha ez is le tellett, akkor összöntjük a keletkezett bort és további két hétig érleljük. Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hiszen az a hír járja a fügeborról, hogy vetekszik a Tokaji borral. No de most még csak várjuk...
Addig is csak  ALKOHOL, HOL? HOL?????  ;-))))
Majd beszámolok!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése