2011. szeptember 22., csütörtök

Fügefalevelemet vastagabbra cserélném..

Végre valahára érik a füge az udvarunkban. A mamival már alig bírtuk kivárni. Mindennap lestük, hogy mikor kezdi ontani az érett fügéket a hatalmas bokrunk.
Ma végre szedtünk egy nagy tállal. Azonnal kellett valamit készítenem belőlük.
Gyors, inycsiklandó és olyan finom, hogy nem sok maradt apának.

Hozzávalók:
Személyenként 4 füge (de lehet sokkal több is :-)))) minden fügéhez egy- egy szelet finom házi sonka hajszálvékonyra szelve

1. Megmostam a fügéket, majd óvatosan kereszt alakban bevágtam, de vigyázva, nehogy átvágjam teljesen.






2. Minden fügét becsomagoltam egy-egy szelet sonkába. A fügék feneke alatt megkentem a tepsit vékonyan vajjal.


3. Irány a sütő 180 fokon, kb 10-15 perc.

Megkóstoltam, isteni, de valami hiányzott. A füge édes, mint a méz, a sonka enyhén füstös és sós. De nem az igazi. No nem baj, gondoltam, majd megsózom, vagy fűszerezem.
Majd jött a mosogatás. Ekkor történt a csoda!!! (persze,nem mosogatott el senki helyettem ;-)))) Hanem...
A tepsi alján egy isteni finom, sós, füstös, picit édes,  opálos, rózsaszín szaft keletkezett. No ezt kell a fügék  érzékien kinyílt közepébe kanalazni. Hát azt hiszem ez a MENNYORSZÁG!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése