2011. szeptember 17., szombat

Kicsi a rakás nagyon kíván

Megszáradt a kalács otthon, sajnos nem ettük meg, vagy nem is sajnos. Hm... Máglyarakás!!! Igazi csemege.
Gyorsan elkészíthető, és igazán finom.

Hozzávalók:
5-6 szelet száraz kalács, 3 egész tojás, 3 evőkanál vaníliás cukor, 1,5-2 dl tej, 2 szép alma, 5 evőkanál baracklekvár, 4-5 evőkanál darált dió, vagy durvára vágott pirított dió, ízlés szerint mazsola, margarin az edény kikenéséhez, csipet só

1. Az edényt kikentem margarinnal. A tejet összekevertem a vaníliás cukorral, csipet sóval, és az összehabart tojássárgájával.
2. 2 szelet kalácsot belemártottam a cukros tejbe, majd az edény aljába fektettem. Megkentem lekvárral.

3. Az almát meghámoztam és káposztareszelőn  lereszeltem. A lekváros kalácsra tettem, megszórtam a dióval és ízlés szerint mazsolával.


4. Rátettem a maradék tejbe áztatott kalács szeletet.  Újra megkentem lekvárral és 180 fokos sütőbe tettem, míg megpirult a teteje.
5. Közben a tojásfehérjét habosra vertem kevés lekvárral, és a sült kalácsok tetejére halmoztam, hogy szép lágy felhőket formázzon. Újra mehet a sütőbe, míg a hab színt kap.
Hmmm ajaj diéta


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése