2011. szeptember 16., péntek

Hol vannak már azok a régi kréták!

Kis mazsola szülinapjára kapott egy csomag színes aszfalt krétát. Nos, azóta az udvaron lakik kb 200 darab csiga, egy két elefánt,, néhány tucat repülő, egy akolnyi bari, több kiló halacska, a virágnagykereskedés összes virága, ja és természetesen számos különböző fajta bummma (autó: mazsola nyelven).
Majd sajnos elfogyott a kréta, baba legnagyobb bánatára. Ekkor jött anya és igyekezett megmenteni a helyzetet, mert mazsolácska igen csak elkeseredett.
Az ötletet a Praktika magazinban láttam. Aszfalt kréta készítés otthon, ez szuper, hiszen nálunk otthon mindenki aszfalt kréta betyár lett. Mindenki rajzol és rajzol, kis mazsola meg vezényel: most csiga biga, most, repülő, most breki, most elefáni, most kerítést, most almát, paprikát, paradicsomot, cseresznyét.....
A kréta meg csak fogy és fogy.
Az elkészítés egyszerű:
Végy néhány wc papír gurigát, modell gipszet, temperát, széles ragasztó szalagot, zsíros kézkrémet.

Mazsi baba fogta a hatalmas ollót  és vágta a ragasztó szalagot. Én pedig közben néhányszor infarktust kaptam, de azért beragasztottuk a gurigák egyik felét. Megkentük kézkrémmel a belső oldalukat, annak reményébe, hogy majd könnyedén kijön a kréta a gurigából.

Kicsi kezek igazítják a gurigákat

 Kiválasztottunk egy temperát, kb egy púpos teáskanálnyit nyomtunk egy kevés vízbe, és alaposan elkevertem vele. Majd kb 4 - 4 és fél púpos evőkanál modell gipszet tettem egy kis keverőtálba és hozzáadtam a temperás vizet és még annyi vizet, hogy jó tejföl sűrűségű legyen a gipsz. Egy nagy kanál segítségével a gurigákba kanalaztuk a gipszet. Kicsit az asztalhoz ütögettem, hogy a buborékok kimenjenek belőle. Már csak várni kell a száradásra és néhány halk imát elmormogni annak érdekébe, hogy addig kitartsanak a meglévő kréták.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése