2011. szeptember 28., szerda

Újra szerelmes lettem.... szénhidrát+fehérje

Így igaz. Ezt nem lehet nem szeretni. Az anyukám  tegnap hozott nekem 2 liter igazi házi tejet. Nem ám 0,5 %, ajaj macska ijesztgető tejet. Hanem finom, selymesen lágy, legalább 4 % házi tejet. 1 litert felforraltam. Már akkor lehetett érezni, hogy ez valami csoda. Forraltan még édesebb és finomabb. Hű, de finom vele reggel a kávé.
Még maradt egy liter. Most mi legyen? Gondoltam megalszik szépen és holnap már kanalazhatom a friss aludttejet. De jobb jutott eszembe, csinálok joghurtot.
Egy fazékba öntöttem a tejet és hozzáadtam 2 dl görög joghurtot. (a sima is jó)

Alaposan összekevertem és gyakorlatilag a nehezén túl voltam. Majd letakartam és vártam...


Ma reggelre kész volt a krémesen lágy, édeskés igazi házi joghurt. Hmmmm. Ez már szerelem...Gyorsan be is kanalzatam belőle egy bögrével.
Majd visszamentem a konyhába és gyorsan összedobtam egy szilvás lepényt. A receptje ugyanaz, mint a körtés almás szedres sütié, csak most szilvát tettem rá. Ajaj fogyókúra!!

Hozzávalók:
1 csésze sima liszt, 1 csésze rétes liszt, 1 csésze búzadara, 2 csésze házi joghurt, 1 csésze olaj,  1 csésze kristálycukor, 3 egész tojás, 1 sütőpor, csipet só, 1 csipet kurkuma, 10 dkg cukor, 1 csapott evőkanál fahéj a süti tetejére, idény gyümölcs ízlés szerint

1.  Egy tálba alaposan összekeverem a liszteket, a búzadarát, a cukrot, a csipet sót, csipet kurkumát és a sütőport. Hozzáöntöm az olajat, a tojásokat és az aludttejet és jól elkeverem. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm.
2. A gyümölcsöket kis darabokra vágom és összekeverem a cukorral és a fahéjjal. Az édes fahéjas bundába öltözködött gyümölcsöket a tésztán eloszlatom.  kb 35 - 40 percig 180 fokon sütöm.

A tepsi mérete: 30x 20 cm
A csésze 2,5 dl-es

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése