2012. április 16., hétfő

Good Food Április 4. rész

Teljesen rabul ejtett az április Good Food magazin. Szeretem benne, az egyszerűen  és gyorsan elkészíthető ételek receptjeit. természetesen ki nem hagynám a bonyolultabbak sem. Most következzen egy gyors és finom leves.

Karamellizált hagymás árpaleves sajtos krutonnal
(Az újság 14. oldalán pompázik)




Hozzávalók:
1 evőkanál olivaolaj, 2 közepes fej vöröshagyma vékonyan felszeletelve, 2 fokhagymagerezd vékonyan felszeletelve, 6 ág kakukkfű apróra vága, egy jó csipet cukor, 500 ml zöldségalap, 60 g árpagyöngy, 60 g kínai kel (torzsáját vágjuk ki, és szedjük leveleire), 4 szelet pirított  bagett, 4 evőkanál reszelt Gruyére sajt

1. Melegítsük fel az olajat egy lábosba, és adjuk hozzá a hagymát, fokhagymát, kakukkfüvet, a cukrot és a csipet sót. Alacsony lángon pirítsuk 15-20 percig, vagy amíg aranyszínű lesz. Öntsük hozzá a levesalapot és lassú tűzön főzzük tovább 10 percig.
2. Egy másik lábosban forrásban lévő sós vízben főzzük az árpát 15 percig, hozzáadva a kínai kelt az utolsó 3 percre. Szűrjük le és öblítsük le , majd adjuk a leveshez, hogy felmelegedjen.
3. Melegítsük elő a sütőt a grill fokozaton. Szórjuk meg a pirítósokat a sajttal, majd süssük addig, míg a sajt meg nem olvad.
A levest a sajtos krutonnal tálaljuk.



Tapasztalataim:
A kínaikelt csak az utolsó pillanatban adtam a leveshez, lefedtem tálalásig, mert szeretem ha ropogós marad. Hmmm, isteni volt.
Sajnos itt helyben nem találtam Gruyére sajt, így maradt a jó öreg Trappista ;-)))
De ígérem, ha legközelebb látok ilyen sajtot kipróbálom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése