2012. április 8., vasárnap

Kalács GOOD FOOD módra

Húsvét vasárnap kalácsot kell enni. (nem csak akkor:-))))) Sokáig kerestem a megfelelőt. Annyiféle kalács van, mint égen a csillag, á... dehogy sokkal több.
Majd aztán a Good Food magazinban találtam rá az igazira. Túrókalács, ez kell nekem. Eperlekvárral ajánlják, de én a dédi isteni sárgabaracklekvárával kóstoltam. Hmmmmm...

Túrókalács
(az újság 8. oldalán pompázik)


Hozzávalók:
500 g búzaliszt, 150 g kristálycukor, 100 g tehéntúró, 100 g vaj, 50 g élesztő, 1,5 dl tej, 1 tojássárgája, 10 g só, 10 g vaníliáscukor, 1 citrom reszelt héja

Morzsoljuk el a lisztet a vajjal. A cukros tejben felfuttatott élesztővel, túróval, a tojássárgájával, és a többi hozzávalóval gyúrjunk lágy kalácstésztát, és kelesszük 40 percig. A kelesztés után formáljunk belőle cipót és a 180 fokra előmelegített sütőben 30-32 percig sütjük.

A dagasztáskor még kellett egy pici tejet  (fél dl) beledolgoznom. A kelesztési idővel, pedig kicsit megcsúsztam, mert Kis Mazsola nem engedett ki a konyhába, így legalább másfél órát kelt a kalács. A sütés idő pedig 50 perc volt, illetve tűpróbáig sütöttem.
A kalács egyszerűen isteni, úgy ahogy írják. Azt hiszem nem csak húsvét vasárnaponként fogom sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése