2012. április 19., csütörtök

GOOD FOOD áprlilis 5. rész

Ennek az ételnek nem lehet ellenállni, annyira jó. Még az én húsevő párom is azt mondta, hogy Isteni! De tényleg az, és igazán könnyen és gyorsan el lehet készíteni. sajnos nekem nem volt otthon friss spenótom (de ha lesz ki fogom próbálni azzal is!!!)

Spenótos-ricottás gnocchi
(az újság 33. oldalán pompázik)


Hozzávalók:
200g zsenge spenót, egy marék apróra vágott petrezselyem, 1 zúzott fokhagymagerezd, 140 g ricotta, 85 g liszt, 2 tojás, 100 g frissen reszelt parmezán sajt + egy kevés a tálaláshoz, 1 teáskanál  reszelt szerecsendió, olivaolaj és rukkola a tálaláshoz

1. Forraljunk vizet a vízforralóban. Tegyük a spenótot egy nagy tálba, öntsük rá a forró vizet. hagyjuk állni 2 percig, hogy a spenót megfonnyadjon, aztán szűrjük le. Hagyjuk kihűlni, aztán tegyük a spenótot egy tiszta konyharuhába, és a mosogató felett csavarjuk ki, amennyire csak tudjuk, aztán csomagoljuk ki és vágjuk apróra.
2. Tegyük a spenótot, a petrezselymet, a fokhagymát, a ricottát, a lisztet, a tojást, a sajtot és a szerecsendiót egy nagy tálba, és fűszerezzük sóval, borssal. egy villával alaposan keverjük össze, és ha eléggé összeállt,  akkor vizes kézzel formázzunk a masszából dió méretű golyókat. A golyókat tegyük hűtőbe 30 percre.
3. Forraljunk fel egy nagyobb lábosba vizet. Dobjuk a golyókat a vízbe, kb 8-10-et egyszerre. A golyók le fognak merülni a lábas aljára, aztán feljönnek a felszínre -innentől számított 1 percig főzzük őket, aztán egy szűrőkanállal szedjük ki és tartsuk melegen , amíg az összes elkészül.
A gnocchikat tálaljuk meleg tányéron olivaolajjal meglocsolva, rukkolával és reszelt sajttal megszórva.


Tapasztalataim:
Mint, ahogy említettem nekem otthon csak fagyasztott spenótom volt, így azt robotgéppel összetörtem. (olyan lett mint a jégkristály italok nyáron, csak harsány zöldben   ;-))))), majd ehhez adtam a többi hozzávalót.  Sajnos a parmezán elfogyott, így megint csak maradt a Trappista sajt (ajaja), de szuper volt vele! Én inkább a grízgaluskához hasonlóakat szaggattam a forró vízbe, de én mondom szuper volt. Legközelebb több fokhagymát teszek majd bele és bátrabban fűszerezem majd! Mindenképpen megpróbálom majd friss spenóttal is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése