2012. május 17., csütörtök

Igazi magyar EPER



Az út mellett árulták. Az volt ki írva FINCSI MAGYAR EPER! Tényleg az volt. Bánatomba megettem a felét, miért? No, de ne szaladjunk ennyire előre!
A feléből sütöttem finom sütit, méghozzá egy muffint. Az eredeti recept a 2010. nyári Stahl magazinban volt. Picit alakítottam rajta.

Joghurtos, epres muffin


Hozzávalók:
10 dkg margarin, 10 dkg fehér csoki kis kockákra vágva, 20 dkg eper kis kockákra vágva, 25 dkg liszt, 1 kávéskanál sütőpor, 1/2 kávéskanál szódabikarbóna, 1 csipet só, 1 dl tej, 10 dkg joghurt, 15 dkg cukor, 1 tojás, 1 citrom reszelt héja

1. A tésztához a margarint felolvasztjuk, majd ha kissé meghűlt akkor hozzáadjuk a tejet, joghurtot és legvégül a tojást, jól összehabarjuk.
2. Az összevágott epret 1 kanál liszttel (amit a 25 dkg lisztből vesztünk el) és a reszelt citromhéjjal összekeverünk.

3. A lisztet, a fehér csoki kockákat, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót és a cukrot összekeverjük.
4. A folyékony hozzávalókat (olvasztott margarin, tojás, tej, joghurt) és a száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor, szódapor, só, cukor, csoki) fakanállal gyorsan eldolgozzuk, nem kell tökéletesen simára.
5. Egy 12 horpadásos muffinformát kibélelünk papírkapszlival és a tésztánk felét szétosztjuk a mélyedésekbe.
A maradék tésztához keverjük a lisztes, citromhéjas epreket és a muffinokra kanalazzuk.

6. Majd a 200 fokra (gázsütőben 6-os fokozat) előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütjük.



Hogy miért is ettem meg a maradék epret? Ajajaja.

Miközben ágyaztam Kis Mazsolának egyszer csak észrevettem, hogy az ágy takaróján van egy szép nagy tintafolt. Azon az ágytakarón, amit varrtam neki. Próbáltam kimosni, de sajnos nem sikerült!!! Szomorú vagyok. Ennek látta kárát a maradék eper!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése