2011. december 15., csütörtök

Bonbon, trüffel, praliné 3. rész


Bátyust is elsodorta a bonbon láz. Így beszerzett néhány szilikon formát. Olyan szépek, olyan mutatósak, hogy azonnal nekiláttam egy újabb recept kipróbálásának.
Már először is ez jutott eszembe, de nem mertem belevágni. De most!
Először is kb 24 órára beáztattam rumba (nem is akármilyenbe... Jamaicai fehér rumba!!!) a dédi jó féle meggyéből 15 szemet egy dunctos üvegbe. Majd a 24 órás rumfürdőben megszédült meggyeket isteni étcsokiba öltöztettem. Édes páros!

Rumos-meggyes bon-bon (15 db)
Hozzávalók:
100 g étcsoki bevonó, 1 evőkanál barna cukor, fél evőkanál víz, 15 szem meggy


1. Ennél a finomságnál is, már megpróbáltam temperálni a csokit, azaz (komoly számításokat végeztem) csokit eltördeltem kockákra, nekem így 15 kocka csokim lett. Ezt elosztottam 2/3- 1/3 arányba. Így lett 10  és 5 kocka csokim. A 10 kocka csokiból 8 darabot vízgőz felett felolvasztottam,  a maradék kettőt apróra vágtam, majd mikor felolvadt a 10 kocka csoki, akkor levettem a gőzről és belekevertem, így hűtöttem, temperáltam. Ettől lesz a csoki fényesebb.  Egy kicsi ecset segítségével kikentem a szilikon forma mélyedéseit. Alaposan ki kell kenni, mert ha nem akkor széttörik miközben ki akarjuk szedni a formából.
Kitettem hűlni.
2. Közben elkészítettem a tölteléket. A cukort a vízzel összekevertem kis edénybe, majd  kissé megkaramellizáltam, beleforgattam a meggy szemeket és kitettem hűlni.

3. Ha csoki a formában megszilárdult, egy kiskanál segítségével belekanalazom a tölteléket. Kb 1 mm maradt el, erre jön majd a fedő csoki réteg, de addig is hűlni kell.

4.  A maradék 1/3 csokoládéval a fentiek szerint járok el. Ha meghűlt a praliné, a maradék csokival befedem. Másnap reggelig hűtöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése