2011. december 2., péntek

Új láz: bonbon, trüffel, praliné 2. rész

Egyszerűen imádtuk már az elsőt is. Persze nagyon könnyű volt nekilátnom a második adagnak is. De legközelebb muszáj lesz egy giga adagot készítenem.
Ez a kis finomság, kicsit mézes, kicsit fahéjas, szegfűszeges, kicsit mazsolás, kicsit KARÁCSONY

Hozzávalók:
100 g étcsoki, 5 dkg mazsola apróra vágva, ízlés szerint fahéj, 1-2 darab szegfűszeg, kb fél dl víz, pici só, 1 teljes kiőrlésű keksz

1. Ennél a finomságnál, már megpróbáltam temperálni a csokit, azaz (komoly számításokat végeztem) csokit eltördeltem kockákra, nekem így 15 kocka csokim lett. Ezt elosztottam 2/3- 1/3 arányba. Így lett 10  és 5 kocka csokim. A 10 kocka csokiból 8 darabot vízgőz felett felolvasztottam,  a maradék kettőt apróra vágtam, majd mikor felolvadt a 10 kocka csoki, akkor levettem a gőzről és belekevertem, így hűtöttem, temperáltam. Ettől lesz a csoki fényesebb.  Egy kicsi ecset segítségével kikentem a szilikon forma mélyedéseit. Alaposan ki kell kenni, mert ha nem akkor széttörik miközben ki akarjuk szedni a formából.
Kitettem hűlni.

2. Közben elkészítettem a mazsolás tölteléket. Az apróra vágott mazsolát egy kis edénybe feltettem főni, a méz, a fahéj, szegfűszeg, a víz és a só  társaságában. Addig főztem, míg a víz szinte teljesen elfőtt, a mazsola pedig nagyon puha és finom fűszeres lett. Mikor kihűlt, beletördeltem a kekszet. Nem kell nagyon apróra, mert jó ha lehet érezni a bonbonban.Fontos, hogy a praliné töltelék hideg legyen, mert különben megolvasztja a kabátot...
3. Ha csoki a formában megszilárdult, egy kiskanál segítségével belekanalazom a tölteléket. Kb 1 mm maradt el, erre jön majd a fedő csoki réteg, de addig is hűlni kell.

4.  A maradék 1/3 csokoládéval a fentiek szerint járok el. Ha meghűlt a praliné, a maradék csokival befedem. Másnap reggelig hűtöm. (ha egyáltalán ki lehet addig bírni, lehet, hogy éjszaka megtámadom a hűtőt ;-))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése