2011. december 20., kedd

Gasztroajándék 2.

Azt hiszem, hogy kb. 10 perc alatt elkészültem vele, de zseniális ajándék főzni szerető férfi családtagjainknak.  Fűszer só! (spanyol viasz, az eredeti ötletet az Éva magazinban láttam) De milyen drágán is adják a boltokban. Ráadásul magunk keverhetjük és biztos, hogy nincsen benne E E E.....

Nem kell hozzá semmi más, mint
Hozzávalók:
1 kg só (nem kell a legfinomabb, majd később megmagyarázom miért), ízlés szerint fűszernövények, apró csinos kis üvegek, némi papír és zsinór a csomagoláshoz.

1. A megtisztított üvegekbe sót öntünk majd a választott fűszernövényt rátesszük, majd újra só és fűszernövény, amíg teli nem lesz a kis üvegünk.
Ja már kész is?!!!!!

Én először, csak egyféle fűszernövény választottam: kerti csombort, vagy ahogy a dédi mondja Prone kátye (sváb neve a kerti csombornak, lehet, hogy nem is így kell írni, de már ők sem tudják, hogyan volt régen...)

Majd belejöttem, egy kis bazsalikom és só a pizzához.

Majd mustármag, köménymag, bors a nyári flekken sütéshez. Hű de jó lesz!!!
Szóval, ha használjuk majd a fűszersót, akkor előtte egy kicsit meg kell törni mozsárban, hogy a só szemcséi keveredjenek a fűszernövénnyel. Hmmm.. Már lehet is használni. Végtelen variációja van... Érdemes kipróbálni, ja és beszámolni róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése