2011. december 28., szerda

Én már nem bírtam tovább.... avagy Csiga láz újabb része

Egyszerűen imádom a karácsonyt!!! Minden percét, az előtte lévő adventi időszakot, az utolsó pillanatokat és mindent.
De most már elegem lett!! No nem a karácsonyból!! Á, dehogy.
Azokért a pillanatokért az életemet odaadnám, mikor Kismazsola csillogó szemekkel szalad a karácsonyfa elé, és kérdezgeti:
-Ez, ez mi ez, kié?
Barna szemeiben ott tündököl a boldogság és a várakozás. Már alig tudja kivárni, hogy egyik-másik csomagot meg ne szerezze és kibújtassa díszes bundájukból azokat. 
Közhely, de amikor együtt a család, amikor az arcokat figyelem az ajándékok bontogatása közben, mikor csend van egy pár-perce (mert mindenki a levest, vagy a főételt kóstolgatja) az valahogy az egekig repít. Lelkem szárnyal, és minden gyönyörű.
De apropó kissé eltértem....
Szóval nem is a fentiekből lett elegem!! (ezt 365 napig elbírnám viselni, na jó legyen egy két nap készülődés is) Annál is inkább a sok ételből, italból, süteményből! Igen, igen. De biztos más is volt már így. Kicsit besokalltunk a finomságokból... Már valami könnyed ételre vágytam.
Ekkor vettem észre, hogy két hamvas lila padlizsán figyel a hűtőnkben. Még az egyik bevásárlás alkalmából vettem, gondolva a "nehezebb pillanatokra"!!
Belém bújta a kis ördög és főzőcskézni támad kedvem!
Hmmm. Padlizsán csiga isteni paradicsomos hallal töltve és sajttal koronázva.
Egyszerűen kihagyhatatlan olyan egyszerű és finom. Még az is megkóstolja, aki egyébként nem szereti a padlizsánt!


Hozzávalók:
2 darab padlizsán vékonyra szeletelve, 2 konzerv paradicsomos hal, só, bors, kakukkfű, rozmaring, 10 dkg sajt reszelve, 4-5 evőkanál olaj

1. A padlizsánokat besózzuk és 10 percig hagyjuk a levükben. Majd papírtörlővel leitatjuk a felesleges nedvességet. Fűszerezzük őket és kevés olajon kissé megpirítjuk. (a padlizsán olyan akár egy szivacs, minden mennyiségben beszívja az olajat, vigyázni kell vele)

2. A paradicsomos halakat egy villa segítségével apróra törjük és egy evőkanállal a sült padlizsánra kenünk. Feltekerjük a csigát, majd egy megfelelő méretű sütésre alkalmas tálba tesszük, amit előtte kissé kiolajoztunk. A többi padlizsánt is megtöltjük.



3. A sajtot lereszeljük és a csigákra tesszük. (én a tál közepére tettem egy hagymát is, mert imádom sütve ;-))))

4. 180 fokon kb 30 percig sütjük, pirítjuk. Hidegen és melegen egyaránt isteni étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése