2011. december 21., szerda

Gasztroajándék 3. Bonbon....

Nincs mit tagadnom teljesen beleszerettem azokba az édes kis csoki csodákba. Kerek, szögletes, kicsi, nagy (ajaj Gombóc Artúr efektus). Ki kellett próbálnom aszalt gyümölcsökkel is. Aszalt szilva, barack és némi cukrozott narancshéj! Hmmm... Tombol a karácsonyi láz bennem!!

Hozzávalók:
100 g étcsoki, 3-4 szem aszalt szilva, 3-4 szem aszalt sárgabarack, 1 evőkanál porcukor, 2 kis csík cukrozott narancshéj, 1 evőkanál rum.


1. Ennél a finomságnál is, már megpróbáltam temperálni a csokit, azaz (komoly számításokat végeztem) csokit eltördeltem kockákra, nekem így 15 kocka csokim lett. Ezt elosztottam 2/3- 1/3 arányba. Így lett 10  és 5 kocka csokim. A 10 kocka csokiból 8 darabot vízgőz felett felolvasztottam,  a maradék kettőt apróra vágtam, majd mikor felolvadt a 10 kocka csoki, akkor levettem a gőzről és belekevertem, így hűtöttem, temperáltam. Ettől lesz a csoki fényesebb.  Egy kicsi ecset segítségével kikentem a szilikon forma mélyedéseit. Alaposan ki kell kenni, mert ha nem akkor széttörik miközben ki akarjuk szedni a formából.
Kitettem hűlni.
2. Közben a szilvát, a barackot és a cukrozott narancshéjat apróra vágtam. Hozzáadtam a a porcukrot és aízesítettem rummal.
3. Ha csoki a formában megszilárdult, egy kiskanál segítségével belekanalazom a tölteléket. Kb 1 mm maradt el, erre jön majd a fedő csoki réteg, de addig is hűlni kell.


4.  A maradék 1/3 csokoládéval a fentiek szerint járok el. Ha meghűlt a praliné, a maradék csokival befedem. Másnap reggelig hűtöm.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése