2012. március 31., szombat

A csoki és a cékla szerelme

Hihetetlen egy páros, az már biztos. A mami halott róla a NEO FM rádióban (lehet, hogy ez nem így kell írni???). először nem is tudtam mit is kezdjek vele. Majd aztán egy hirtelen jött ötletből az egyik este megfőztem a céklát és előkészítettem a hozzávalókat. Majd másnap, míg én a céklát pürésítettem és a csokit, vajat melegítettem, Kis Mazsola összekeverte a száraz hozzávalókat. Hozzáadtuk a céklát, olvasztott csokit, vajat, tojásokat kicsit kevertünk, majd  a muffin sütőbe kanalaztuk és irány a sütő. Szóval ennyire egyszerű, de isteni finom!! Egy igazi ínyencség!

Csokis-céklás muffin


Hozzávalók:
1 cékla puhára főzve és öszzeturmixolva, 10 dkg vaj, 10 dkg csokoládé, 2 darab tojás, 15 dkg cukor, 1 vaníliáscukor, 15 dkg liszt, 1 sütőpor

 

1. A vajat és a csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk. Míg olvad összekeverjük a száraz hozzávalókat: cukor, vaníliáscukor, liszt és sütőpor. ( Kis Mazsola már profin kever!!)
2. Hozzáadjuk a nedves hozzávalókat: olvasztott csoki és vaj keveréke, kissé elhabart tojások és a pürésített cékla. Nem kell sokáig kevergetni, nem baj, ha kissé darabos marad.
3. Muffin formába kalazzuk a tésztát, majd irány a sütő: 180 fokon kb 20-25 percig. Meg kell szúrni tűvel, mert a cékla miatt kicsit huncut a tészta és ragadós maradhat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése