2012. március 28., szerda

Good Food 2. rész Sándor kedvére

Egészen véletlenül esett a választásom a Túróval töltött kalácsra, pontosabban nem a recept választás volt véletlen (az tudatos volt, túrós kalács hmmmm, egy kis csavarral), hanem az időzítés. A múlt hét végén kedves vendégeink voltak és gondoltam ezzel a szuper sütivel lepem meg őket. Mint kiderült, a túrós süti az egyik kedvenc. Mondhatom, nagyon örültem neki!!! :-)))) Ez egy újabb szuper recept a Good Food magazinból!!

Túróval töltött kalács


Hozzávalók:
A tésztához:
500 g búzaliszt, 100 g vaj, 100 g kristálycukor, 40 g élesztő, 2,3 dl tej, 10 g só, 10 g vaníliáscukor, 1 db tojássárgája, 1 db citrom reszelt héja
A töltelékhez:
250 g tehéntúró, 80 g kristálycukor, 20 g vaníliás cukor, 10 g búzaliszt, 1 db tojássárgája, 1 db citrom reszelt héja

1. Készítsünk kovászt az élesztőből, kevés tejből, cukorból, és egy kevés lisztből. A megkelt kovászhoz adjuk hozzá a maradék lisztet,  a tejet, a cukrot a tojássárgáját, a sót, a vaníliáscukrot a citromhéjat, és dagasszunk belőle közepesen lágy tésztát. Pihentessük 10 percig. (a receptben még szerepel 100 g vaj is, az újságban szereplő képeken azt látjuk, hogy hozzáadják a tésztához, a szövegben azonban nem, én felolvasztottam és a dagasztás közepe felé óvatosan a tésztához adtam, azt mondja az anyukám, hogy ettől könnyebb, lazább lesz a tészta.)
Keverjük össze a töltelék hozzávalóit.
2. A pihentetett tésztát a recept szerint kb 30x12 cm-es téglalappá kell nyújtani. (Én ennek a duplájára nyújtottam, mert úgy sokkal szebb lett, több lett a túrós réteg)


 A tölteléket rákenjük, majd feltekerjük, mint egy csigát. Középen kettévágjuk és a vágott felületet kissé felfelé fordítjuk, (már amennyire hagyja magát) majd összetekerjük, összefogjuk, és koszorút formálunk belőle.



3. Egy kivajazott és kilisztezett koszorú alakú formába tesszük és 30 percig kelesztjük. Megkenjük a tetejét egy egész tojással,  majd 180 fokon (gáz sütőben 6-os fokozat) 35 percig sütjük.

Én közben letakartam, mert mind a túró, mind a tojássárgája hamar színt kapott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése