2012. március 23., péntek

GOOOD FOOOD 1. rész

Mint ahogy már említettem, teljesen el vagyok ragadtatva az újságtól. Szinte azonnal el is kezdtem belőle sütni és főzni. Először kicsit bátortalan voltam egy egyszerű ételt próbáltam ki, majd aztán szépen sorban mindenfélét.
Az első étel az Édes-ragacsos csirkeszárnyak klasszikus káposztasalátával volt. Könnyen elkészíthető, gyors és nem utolsó sorba olcsó.
Gondoltam, ha nem sikerül (miért is jutott ilyen eszembe????), akkor is elfogy, mert szeretjük a csirkeszárnyat. Dehát óriási tévedés volt!!! Egyszerűen szuper volt, mind az összes 10-20-30-40 ujjacskánkat megnyaltuk utána. A káposztasaláta,  pedig maga a mennyország!

Édes-ragacsos csirkeszárnyak klasszikus káposztasalátával

Hozzávalók 6 személyre:
4 evőkanál ketchup, 4 gerezd zúzott fokhagyma, 3 evőkanál finomított barna cukor, 4 evőkanál édes chiliszósz, 4 evőkanál sötét szójaszósz, 1 kg csirkeszárny, 1 fej fehér káposzta lereszelve, 3 nagyobb sárgarépa lereszelve, 1 nagy fej vékonyra szeletelt vöröshagyma, 8 evőkanál majonéz

1. A sütőt 200 fokra  (gázsütőnél 6-os fokozat)előmelegítjük. Egy nagy tálba összekeverjük a ketchupot,  a fokhagymát, a cukort, az édes chiliszósz felét, a szójaszószt, sózzuk, borsozzuk. A csirkeszárnyakat beleforgatjuk, hogy mindenhol befedje, majd tepsibe tesszük és 35-40 perc alatt aranybarnára sütjük. (hoppá már kész is!!!!)
2. Míg sül a csirkeszárny elkészítjük a salátát. A maradék chiliszószt és a majonézt összekeverjük, sózzuk, borsozzuk és összekeverjük a reszelt káposztával és sárgarépával.
3. Szárnyakat a salátával tálaljuk.

Én mondom isteni....

Tipp:
Azóta már kétszer elkészítettem, sajnos a második alkalomra nem maradt az édes chiliszószból. Mire észrevettem a csirkeszárnyak már kiolvadtak. De gondoltam nem adom fel. Készítettem édes chiliszószt házilag.
Édes chiliszósz
Az édes íz kedvéért:
2 púpos evőkanál sárgabaracklekvár (Hmm, amit a dédi tett el! Isteni)
A paprika ízért:
1evőkanál Piros Arany csemege ízben.
1 kávéskanál Piros Arany erős ízben
só ízlés szerint
Öszzekevertem és kísértetiesen hasonlít az édes chiliszószhoz. De legközelebb tekerek bele egy kis chili pelyhet, vagy fagyasztott chilit. Azt hiszem ezt szabadalmaztatom!!! ;-))))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése