2012. március 1., csütörtök

Nagyanyáink konyhája 2. rész


Már jó ideje magam sütöm a kenyerünket! Apa és Kis Mazsola imádja, ja és én is (természetesen)! próbáltam már a DNK-t, azaz a dagasztás nélküli kenyeret. Nagy előnye (ahogy a neve is mutatja), hogy nem kell dagasztani, csak összekeverni, mint egy nokedlit, majd sorsára hagyni! 12-13 óra múlva pedig élvezni a "munkák gyümölcsét! Aztán sütöttem félbarna kenyeret, no ez is isteni! Megnyugtató a tudat, hogy teljes kiörlésű liszt is van benne!
De ez a kenyér, amit a dédmamám szakácskönyvében találtam! Ez mindent visz! Olyan egyszerű, mint a pofon, és olyan finom, hogy még frissen, forrón meg lehetne enni az egészet! (ajaja 90 napos diéta). De annyira  ropogós a héja (abba van a vitamin!!!), a kenyérbél, pedig annyira finom omlós, hogy nem lehet ellenállni NEKI! Hiába a nagyik tudják, tudták, mi a jó!!

Házi kenyér burgonyával


Hozzávalók: (az eredeti recept szerint)


















1 kg liszt, 2 dkg élesztő, 1,5 dkg só, 25 dkg burgonya, langyos víz
Én annyit módosítottam, hogy nem friss élesztőt használtam, hanem 1 zacskó szárított élesztőt.

1. A burgonyát héjában megfőzzük, majd meghámozzuk és áttörjük.

2. A lisztet egy megfelelő méretű edénybe tesszük, közepébe mélyedéstt vájunk, beleöntünk kb 1,5 dl langyos vizet, beleöntjük az élesztőt, kevés lisztet keverünk bele, hogy kovász legyen

3. Ha a kovász megkelt, akkor a liszthez adjuk a tört burgonyát, majd annyi  langyos vizet, hogy jól dagasztható legyen. Ez kb még 5 dl víz. De sok függ a liszttől is.

4. Majd dagasztjuk, míg szépen le nem válik a kezünktől a tészta!

5. Kelesztjük, míg duplájára nem nő a tésztánk.  Kb 1 óra, majd kiöntjük a tálból és újra átdagasztjuk és kelesztjük még letakarva fél óráig.
6. Az eredeti recept szerint egyben sütik, én azonban két felé vettem a tésztát és két ducibb bagettet formáztam a tésztából. Bevágtam a tetejét és irány a sütő!
7. 200 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük, majd 180 fokra mérsékeljük a sütőt és tovább sütjük még kb 25-30 percig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése