2012. január 26., csütörtök

Azért is kipróbáltam....

Így van. A karácsonyi sütés-főzés során már el szerettem volna készíteni, de akkor annyit barkácsoltam, hogy nem maradt rá idő. Egy ráérős januári délutánon nekifogtam és elkészítettem. Először csak kis adagot, mert csípős és édes is egyben, de ettől olyan izgalmas... Egy igazi gasztroajándék!!

Kandírozott gyömbér



Hozzávalók:
10 dkg gyömbér, 12 dkg cukor, 1,5 dl víz, 5 dkg porcukor

1 A gyömbért feltesszük annyi vízbe, ami ellepi főni. Addig főzzük, amíg megpuhul. Persze nem lesz olyan puha, mint a sárgarépa, vagy a burgonya...
2. Közben a vízből és a cukorból szirupot főzünk.
3. Ha megpuhult a gyömbér, meghámozzuk és kb. 1 cm x 1 cm-es darabokra vágjuk. No azért nem kell hozzá vonalzó....

4. A szirupba tesszük a gyömbér darabokat és visszatesszük főni.
 Mikor már a cukor szirup szinte teljesen besűrűsödött, a gyömbéreket sütőpapírra tesszük és vékonyan megszórjuk porcukorral, hogy szépen bevonja.
Másnapig száradni hagyjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése