2012. január 30., hétfő

Kitört rajtam a befőzési vágy!!

Hiába múlt el a nyár és az ősz, attól még nekem nem múlt el a befőzési vágyam. Most éppen a sütőtököt szemeltem ki. Eddig leginkább csak sütve ettük (persze Kis Mazsola pürének is imádja...), de most valahogy megbabonázott a csodaszép formája. Valami mást is kell belőle csinálnom. Így jutott eszembe a pikáns befőtt, annál is inkább, mert adtam hozzá egy kevés kandírozott gyömbért.

Sütőtök befőtt


Hozzávalók: (2 kisebb üveghez, én Kis Mazsola bébiételes üvegét használtam)
 30 dkg sütőtök (meghámozva és fél cm-es darabokra vágva), 1,5 dl víz, 10 dkg cukor, egy citrom leve, és reszelt héja, 4-5 darabka kandírozott gyömbér, 2-3 darab csillagánizs

1. A vízből és a cukorból szirupot főzünk, hozzáadjuk a citromhéját, levét, és a csillagánizsokat.
2. A tök szeleteket beletesszük az üvegekbe, közérakjuk a gyömbér darabokat, felöntjük a sziruppal.
3. Az üvegeket lezárjuk majd egy lábasba tesszük azokat. Vizet töltünk az edénybe, hogy az üvegek derekáig érjen. Majd 30 percig lassú tűzön forraljuk a vizet, így kidunsztoljuk a befőttet. A vízben hagyjuk kihűlni.

Az igazság az, hogy én már aznap este megkóstoltam. Hmmmm, isteni, alig várom a következő fehérje napot. Készítek egy isteni sültet. Hű, de jó lesz!!!!  A sütőtök édeskés íze tökéletesen harmonizál a csillagánizs fűszerességével, mindezt csak fokozza a kandírozott gyömbér pikánsága!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése